Ξεκίνησε Off Road τρέξιμο

lifespeed.gr


Χρύσα Π

 

 

 

Ακόμα και αν σου αρέσει να τρέχεις στους δρόμους της πόλης, είναι σημαντικό να αλλάζεις κάθε τόσο την επιφάνεια που τρέχεις. Σίγουρα θα ξαλαφρώσεις πολύ τους συνδέσμους σου αλλά και η αλλαγή του περιβάλλοντος θα σου κάνει καλό.

Πρόληψη Τραυματισμών

Αν αφήσεις πίσω σου την άσφαλτο και αρχίσεις να τρέχεις σε διαδρομές με χόρτο, χαλίκια, άμμο και χώμα, ωφελείς τις αρθρώσεις σου. Τρέχοντας σε σκληρές επιφάνειες, όπως πεζοδρόμια και δρόμους, μπορείς να τραυματίσεις τους αστραγάλους σου, τα γόνατα ή τους γοφούς σου, οπότε κάτι πιο μαλακό μειώνει τις πιθανότητες να σου συμβεί κάτι τέτοιο. Ακόμα και αν συνδυάζεις το τρέξιμο σου με λίγο δρόμο και λίγο χόρτο ή χώμα, είναι πολύ σημαντικό για τους συνδέσμους σου. Σκέψου επίσης πως τρέχοντας off road, τα πόδια σου δυναμώνουν, μειώνονται οι πιθανότητες τραυματισμού και γίνονται έτοιμα να απορροφήσουν οποιοδήποτε κραδασμό στο μέλλον.

Καύση Περισσότερων Θερμίδων

Θα ξέρεις μέχρι τώρα πως τρέχοντας 1 χιλιόμετρο, καις περίπου 100 θερμίδες, αλλά αν τρέχεις off road θα κάψεις περισσότερες. Αυτό συμβαίνει επειδή πρέπει να δουλέψεις πιο σκληρά. Ανισόπεδες επιφάνειες, στροφές, ανηφόρες, εμπόδια και αλλαγές ρυθμού στο τρέξιμο σου που προκαλεί το off road τρέξιμο, αναγκάζουν το σώμα σου να δουλέψει περισσότερο για να μπορέσει να αντεπεξέλθει. Έτσι αυξάνεται η επιβάρυνση που δέχονται όλες σου οι μυικές ομάδες, μεγάλες και μικρότερες, και αυτό σημαίνει μεγαλύτερη κατανάλωση θερμίδων.

Μυική Ενδυνάμωση

Ως αποτέλεσμα της πιο σκληρής δουλειάς που αναγκάζεσαι να κάνεις όταν τρέχεις off road, οι μυικές σου ομάδες δυναμώνουν και αποκτούν εκρηκτικότητα. Ο κορμός σου επωφελείται σημαντικά από την αυξημένη ανάγκη για ισορροπία και σταθερότητα, συντονισμό και δύναμη για να αντεπεξέλθει στις δύσκολες συνθήκες, πράγμα που δεν θα γίνονταν αν έτρεχες στον δρόμο. Σύμφωνα με την Louise Sutton, πρόεδρο του Carnegie Centre for Sports Performance and Wellbeing στο Leeds Metropolitan University στο Ηνωμένο Βασίλειο, τα οφέλη για τις μυικές σου ομάδες είναι τεράστιες αφού γοφοί, κατώτερο μέρος της πλάτης και κοιλιακοί, δουλεύουν περισσότερο για να σε κρατήσουν σε ισορροπία.

Καλύτερο Πάτημα

Σε τεχνικό επίπεδο, η πρόκληση για το πόδι σου, που σου παρέχει η διαφορετική επιφάνεια τρεξίματος, είναι μεγάλη. Πρέπει να τρέχεις συνέχεια πατώντας με το μπροστινό μέρος του παπουτσιού σου, με τα δάχτυλα, αφού δεν ξέρεις τι θα συναντήσεις λίγο παρακάτω στην διαδρομή σου. Σαν αποτέλεσμα, ο τρόπος πατήματος σου είναι συνέχεια διαφορετικός, προσπαθώντας το πόδι σου να προσαρμοστεί στις δυσκολίες. Αυτή η δυσκολία όμως κάνει το πάτημα σου πιο σταθερό και αποδοτικό. Θυμήσου ότι οι κορυφαίοι δρομείς στον κόσμο που τρέχουν 160 χιλιόμετρα την εβδομάδα, πολύ συχνά τρέχουν off roadώστε το πάτημα τους να γίνεται συνέχεια καλύτερο και πιο δυνατό.

Αλλαγή Ρυθμού

Όταν τρέχεις στους δρόμους της πόλης, συνήθως τρέχεις σε ευθεία. Όταν όμως βγαίνεις off road, το σκηνικό αλλάζει, το ίδιο και η κλίση του τρεξίματος σου. Πιθανώς θα αντιμετωπίσεις ανηφόρες και κατηφόρες με απότομες κλίσεις που θα σε αναγκάσουν σε συνεχείς αλλαγές ρυθμού. Είναι εύκολο να τρέχεις σε ένα μονότονο ρυθμό χωρίς αυξομειώσεις ρυθμού γιατί δεν υπάρχει η πρόκληση που υπάρχει στις άλλες διαδρομές εκτός δρόμου. Τότε είναι που αναγκάζεσαι να βελτιώσεις την τεχνική σου αφού η κλίση δεν ποτέ σταθερή.

Ποικιλία

Ανεξάρτητα από όλα τα άλλα, η αλλαγή του σκηνικού, το φυσικό περιβάλλον, είναι πνοή για το μυαλό και το σώμα σου. Ακόμα και αν το τρέξιμο στην γειτονιά σου είναι πολύ βολικό και εύκολο για εσένα, το να βρεθείς σε νέες περιοχές με διαφορετικές απαιτήσεις, σίγουρα θα σε κρατήσει ψυχικά υγιή. Οι δύσκολες διαδρομές off road θα οξύνουν τα αντανακλαστικά σου.

Ενεργός Αποκατάσταση

Αν ξέρεις την περιοχή και την off road διαδρομή σου εκ των προτέρων, μπορείς να τρέξεις για αποκατάσταση από κάποια δύσκολη προπόνηση. Αν τρέχεις off road τότε αυτό σημαίνει πως κατά κύριο λόγο τρέχεις με πιο αργό ρυθμό λόγο της διαφορετικής κλίσης, επιφάνειας και εμποδίων που συναντάς. Αλλά η πιο μαλακή επιφάνεια όπως το χώμα και ο πιο αργός ρυθμός είναι πλεονεκτήματα για να τρέξεις με στόχο την αποκατάσταση.

Πάντα με Προσοχή

Μετά από όλα τα πλεονεκτήματα που διάβασες για το off road τρέξιμο, πρέπει σίγουρα να είσαι προσεκτικός εκεί έξω. Υπάρχουν κίνδυνοι από πέτρες, γκρεμό, κλαδιά και δέντρα, έντομα και άλλα ζώα που δεν συναντάς στους δρόμους της πόλης. Πρέπει λοιπόν να πάρεις τις κατάλληλες προφυλάξεις και μετά η φύση….απλά σε περιμένει.

runningmagazine

Προσθήκη σχολίου

Σιγουρευτείτε πως έχετε εισάγει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες με το σύμβολο (*). Ο κώδικας HTML δεν επιτρέπεται.

Copyright © 2011-2017 lifespeed.gr

cpr certification online
cpr certification onlinecpr certification onlinecpr certification online
CPR certification onlineCPR certification onlineCPR certification online