ΓΕΡΜΑ – DANCE COMPANY ΜΑΖΙ – ΚΗΠΟΘΕΤΡΟ ΔΗΜΟΥ ΠΑΠΑΓΟΥ  ΚΥΡΙΑΚΗ 16 ΙΟΥΛΙΟΥ  21:30μμ

ΓΕΡΜΑ – DANCE COMPANY ΜΑΖΙ ΚΗΠΟΘΕΤΡΟ ΔΗΜΟΥ ΠΑΠΑΓΟΥ  ΚΥΡΙΑΚΗ 16 ΙΟΥΛΙΟΥ  21:30μμ

29 ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΗΜΟΥ ΠΑΠΑΓΟΥ ΧΟΛΑΡΓΟΥ

Η ομάδα χορού DANCE COMPANY ΜΑΖΙ παρουσιάζει για Τρίτη φορά στο Αθηναϊκό κοινό το Χορόδραμα Γέρμα βασισμένο στο ομώνυμο θεατρικό έργο του  Federico Garcia Lorca.

Το χορευτικό έργο ανέβηκε από την ομάδα στο θέατρο Τζένη Καρέζη τον Μάϊο του 22 παρουσιάστηκε για άλλες 4 παραστάσεις στο θέατρο ροές τον Νοέμβριο του 22 και τώρα θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά σε μεγάλο ανοιχτό θέατρο στο φεστιβάλ Παπάγου Χολαργού.

 

Λίγα Λόγια για την ομάδα

Την ομάδα δημιούργησαν η Ρούλα Παπαδοπούλου και ο Σπύρος Παντελάκης με σκοπό να δώσουν την ευκαιρία σε νέους χορευτές και χορογράφους να παρουσιάσουν, την τέχνη τους να γίνουν καλύτεροι και αυτό να φτάσει στο κοινό. Ο χορός πιστεύουμε ότι είναι μια μορφή τέχνης που μιλάει με το σώμα και την ψυχή, λέει αλήθεια και έχει να δώσει πολλά σε πολλά επίπεδα. Ο χορός στην Ελλάδα αιμορραγεί οι νέοι χορευτές καλούνται να πληρώνουν για να είναι σε φόρμα δεν βρίσκουν καλλιτεχνική διέξοδο και δεν έχουν την ευκαιρία να εκτεθούν και να δείξουν την αξία τους και την δουλειά τους στο κοινό. Η εταιρεία ΜΑΖΙ ΓΙΑ ΤΟ ΧΟΡΟ ΑΜΚΕ και το βασικό της δημιουργικό κύτταρο η ομάδα MAZI DANCE COMPANY θέλουν να αλλάξουν το τοπίο.

Η παράσταση ΓΕΡΜΑ

Μια ιστορία όπου θα ερμηνευτεί από παλλόμενα σώματα χορευτών που γεννούν
δονήσεις χορεύοντας ενάντια στον κοινωνικό αποκλεισμό και τη γυναικεία καταπίεση. Το σύνολο της παράστασης προσεγγίζει ερευνητικά το ζήτημα
της μοναξιάς, της έλλειψης ουσιαστικής επαφής και επικοινωνίας. Παράλληλα,
εμβαθύνοντας στην βιβλιογραφία παρουσιάζεται η δεύτερη και ουσιαστική
ανάγνωση της Γέρμα, αυτή των κοινωνικών ανισοτήτων, των στερεοτύπων και των
ρόλων τους οποίους μια γυναίκα υποχρεώνεται να υπηρετήσει με αποτέλεσμα την
πλήρη αντικειμενοποίησή της.
Γέρμα, ένα έργο που παραμένει σύγχρονο και διαχρονικό.
Ένα από τα τραγικά έργα της ισπανικής υπαίθρου του Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα, που αφηγείται την ιστορία μιας άτεκνης γυναίκας που επιθυμεί διακαώς τη μητρότητα.  Η Γέρμα, μια γυναίκα νέα και υγιής καταλήγει να γίνει στόχος και αντικείμενο συζήτησης στη μικρή κοινωνία όπου ζει. Έχοντας εξαντλήσει κάθε δυνατό αλλά και αδύνατο-μεταφυσικό μέσο φτάνει σε αδιέξοδο και οδηγείται στην απελπισία.
Η επιθυμία της μετατρέπεται σε εμμονή και οδηγείται στο έγκλημα, δολοφονώντας το σύζυγο της.

Η παράσταση με την ματιά της Χορογράφου:

Πως γεννήθηκε μέσα σου η ιδέα αυτής της παράστασης?

Η ιδέα της Γέρμα γεννήθηκε όταν βρισκόμουν στο α έτος της δραματικής σχολής. Τότε ήρθα σε επαφή πρώτη φορά με το έργο του Λόρκα, και μου μπήκε για πρώτη φορά η ιδέα ότι θα ήθελα να το χορογραφήσω.

Πως δούλεψες με τα κορίτσια και τον Παναγιώτη?

Η δουλειά που κάναμε με τα παιδιά ήταν ομαδική.  Αναλύσαμε το κείμενο και βασιστήκαμε μέσω ψυχογραφήματος του κάθε ρόλου προσπαθώντας να βρούμε μαζί το σώμα του κάθε ήρωα.

Το εύρημα με τις δυο Γέρμες πως προέκυψε και τι υπηρετεί?

Η ιδέα με τις 2 Γερμες δεν είναι κάτι καινούριο, έχει χρησιμοποιηθεί από πολλούς καλλιτέχνες στο παρελθόν ,πχ ο Μπουνιουέλ είχε 2 διαφορετικές πρωταγωνίστριες στην ταινία το σκοτεινό αντικείμενο του πόθου. Σε μένα λειτούργησε καθαρά χορευτικά.2 διαφορετικές μεταξύ τους χορεύτριες με πολλά κοινά την ίδια στιγμή ταυτίστηκαν με τη διαφορετική εκδοχή της Γέρμας .Στο πρώτο μέρος η Γέρμα είναι ένα άβουλο αθώο κορίτσι, ενώ στο δεύτερο φτάνει στο έγκλημα.

Η παράσταση με την ματιά του συνθέτη:

Πως και με ποια διαδικασία δούλεψες την σύνθεση?

Όταν διάβασα πρώτη φορά τη Γέρμα με άγγιξε ιδιαίτερα το στοιχείο της φύσης και το θρησκευτικό κομμάτι του έργου. 

Προσεγγίζοντας το έργο με τη Μαρία πολύ νωρίς καταλήξαμε στο ότι θα μεταφέρουμε τη γέρμα στην ελληνική ύπαιθρο, σε ορεινά και άγρια τοπία. Αυτό διαμόρφωσε το ύφος αλλά και τις αναφορές που θα χρησιμοποιούσαμε.

Ξεκίνησα γράφοντας μόνο ρυθμούς χωρίς μουσική, έτσι ώστε να αρχίσει η χορογραφία να παίρνει σχήμα αλλά και να μας βοηθήσει να βρούμε τον σκελετό της παράστασης. Έπειτα το έργο το ανακαλύψαμε ξεχωριστά.  

Ποια εκφραστικά μέσα ή μουσικούς κώδικες χρησιμοποίησες η ανακάλυψες?

Με ενδιέφερε να βρω και να συνδυάσω κοινά στοιχεία και ηχοχρώματα της ελληνικής παράδοσης, και της Εγγύς Ανατολής με αυτά της Ισπανίας και της Ευρωπαϊκής κλασικής μουσικής. Ήθελα με αυτόν τον τρόπο να έχουμε μια υπόκρουση που αποτυπώνει και το σκηνικό του πρωτότυπου έργου αλλά και την καθολικότητα του περιεχομένου του. Ακόμη η αντιπαράθεση μεταξύ των ορισμένων και άκαμπτων θεμάτων στα έγχορδα και τα κρουστά με το στοιχείο του αυτοσχεδιασμού στα πνευστά, αποτυπώνει την αντίθεση που ζει η γέρμα με την δίψα της για ζωή μέσα σε μια κοινωνία με άκαμπτους κανόνες.

Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να ακούσετε αποσπάσματα από το μουσικό έργο

Ilias Kampanis – Yerma (orcd.co)

Προπώληση εισιτηρίων

https://www.viva.gr/tickets/dance/festival/germa-sygxronos-xoros-dance-company-mazi/

Συντελεστές

Χορογράφος-Δραματουργική προσέγγιση   Μαρία Μάργαρη    

Μουσική Σύνθεση   Ηλίας Καμπάνης

Ενδυματολόγος   Αλεξάνδρα Καψάλα

Σκηνογράφος   Σεμέλη Αβραμιώτη

Φωτισμοί   Παναγιώτης Μανούσης

Χορεύουν

Μίρκα Χαλκιά / Παναγιώτης Λαγανάς / Μαρία Παντελάκη / Μαρίνα Παντελάκη / Μυρτώ  Παναγάκη / Ισιδώρα Πρίμπα / Στέλλα Κομηχίλη /  Βασιλική Γράψα / Νεφέλη Σιούφα.

Συμμετέχει

Γεωργία Τραυλού

Παραγωγή ΜΑΖΙ ΓΙΑ ΤΟ ΧΟΡΟ ΑΜΚΕ

Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για την υποστήριξη σας

Σας καλούμε να μας γνωρίσετε καλύτερα να δείτε αν θέλετε πρόβες μας και να μιλήσετε μαζί μας

Για την Ομάδα

Σπύρος Παντελάκης (6946128913)