Οι “American Independents” έρχονται τον Μάιο στο KINO Athens

Ημερομηνία & Ώρα: Πέμπτη 5, 12, 19, 26 Μαΐου 2022 | 21.00
Χώρος: Bios Rooftop (Πειραιώς 84, Αθήνα 10435)

Είσοδος: Ελεύθερη
Κρατήσεις θέσεων: 210-3425335
Bios Menu: 12,50€ (απαραίτητη η προκράτηση)
Website: https://www.kinoathens.org/screenings
Emails: bios@bios.gr, info@kinoathens.org

Το KINO Athens σε συνεργασία με το Bios, διοργανώνουν κάθε Πέμπτη προβολές με ελεύθερη είσοδο. Ενόψει καλοκαιρινής σεζόν, η ταράτσα του Bios ανοίγει ξανά και μας υποδέχεται τις Πέμπτες για θερινό σινεμά, online – live Q&As με τους συντελεστές των ταινιών και burger από το
γευστικό Burger Μenu του Chez Bios, συνδυάζοντας την κινηματογραφική εμπειρία με την απόλαυση του αγαπημένου comfort food!

To KINO Athens, μέλος του Athens Culture Net (ACN) του Δήμου Αθηναίων, είναι μιας διεθνής πλατφόρμα διοργάνωσης προβολών, που γεφυρώνουν το σινεμά με τις εικαστικές τέχνες, μέσω του ήχου και της κινούμενης εικόνας, προ(σ)καλώντας τους θεατές να επαναπροσδιορίσουν τα όσα ήξεραν μέχρι τώρα για τις οπτικές τέχνες. To KINO Athens εμπνέεται από τη μακροχρόνια ιστορία των εναλλακτικών art spaces της Νέας Υόρκης και εξερευνά συνεχώς νέους τρόπους αναπαράστασης, συνδυάζοντας τα διάφορα είδη τέχνης με το πειραματικό σινεμά και το ντοκιμαντέρ.
Πιστό στον στόχο του, ώστε να αποτελέσει ένα ζωντανό film society, με την προβολή σύγχρονων έργων που ενθαρρύνουν τον διάλογο και τη συλλογικότητα, το KINO Athens διοργανώνει για τον Μάιο ένα αφιέρωμα σε ανεξάρτητους Αμερικανούς σκηνοθέτες, με τις τρεις από τις τέσσερις
ταινίες του αφιερώματος να προβάλλονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Στο πλαίσιο αυτό, προσκεκλημένοι του κινηματογραφικού χώρου θα βρεθούν στον χώρο του Bios Cinémathèque για να μιλήσουν τις ταινίες και να συντονίσουν τα online Q&A μετά από κάθε προβολή.

Focus: American Independents

Αμφιλεγόμενο, απρόσμενο, αντισυμβατικό και συχνά ενοχλητικό, το ανεξάρτητο σινεμά μας έχει χαρίσει μερικές από τις πιο καινοτόμες και σημαντικές στιγμές του κινηματογράφου. Αυτή η επιλογή ταινιών, εκτός από την ανεξαρτησία στην παραγωγή, τον χαμηλό προϋπολογισμό και τον
αυτοσχεδιασμό, σχετίζεται με τη νιότη, το ταξίδι και τους οικογενειακούς δεσμούς. Τα ταξίδια, με σκοπό να σε κάνουν να συμφιλιωθείς με το παρελθόν σου, να βρεις παρηγοριά ή απλώς το να περιφέρεσαι άσκοπα, είναι το κοινό μοτίβο σε αυτές τις ταινίες.

Το “Bummer Summer” παρατηρεί τις συναισθηματικές διακυμάνσεις δύο αδελφών, που ξεκινούν ένα ταξίδι με το αυτοκίνητο κατά μήκος της ακτής της Ουάσιγκτον. Αποτελεί μία από τις πρώτες ταινίες που γυρίστηκαν με φωτογραφική μηχανή DSLR, δημιουργώντας ένα μοναδικό οπτικό
αποτέλεσμα σε μία ταινία βασισμένη σχεδόν εξ ολοκλήρου στους αυτοσχεδιασμούς του καστ των ηθοποιών.

Στο “Putty Hill”, ένας νεαρός άνδρας πεθαίνει από υπερβολική δόση κι εμείς παρατηρούμε τις διακυμάνσεις των σχέσεων της οικογένειάς του και των φίλων του. Γυρισμένη σε μια εργατική συνοικία της Βαλτιμόρης, ο Porterfield απεικονίζει νέους ανθρώπους που παλεύουν με διαλυμένες
οικογένειες. Ο Porterfield διευρύνει κι εμβαθύνει την οπτική του στην τοπική κοινωνία, από την οποία προέρχεται ο ίδιος, αφηγούμενος την ιστορία φίλων και συγγενών, πλαισιωμένη από την απώλεια.
Μια ιστορία ενηλικίωσης που διαδραματίζεται κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, αναπαριστά το πορτρέτο μιας κοινότητας που ακροβατεί και λοξοδρομεί εξαιτίας της φτώχειας, σε μια προσπάθεια αναζήτησης ενός νέου αμερικανικού ονείρου.

Στο “Gabi on the Roof in July”, μία σύγχρονη αντιπαλότητα μεταξύ αδελφών διαδραματίζεται ένα καλοκαίρι στο Μπρούκλιν. Πρόκειται για το πορτρέτο μιας νεανικής Νέας Υόρκης και των περιπλανώμενων ονειροπόλων της πόλης, που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να ζήσουν εκεί,
αλλά το κάνουν ούτως ή άλλως. Φτιαγμένη με εξαιρετικά χαμηλό προϋπολογισμό, η ταινία αποτελεί ένα έξυπνο μείγμα χαλαρότητας και δομής, που προσθέτει μία εκπληκτική δυναμική και ταυτόχρονα επιτρέπει στους χαρακτήρες να διατηρήσουν την αμφιθυμία τους, ακροβατώντας μεταξύ ιδιορρυθμίας και ρεαλισμού.

Στο “The Color Wheel” ο όρος “αδελφική αντιπαλότητα”, που συναντάμε πρώτα στο “Gabi on the Roof in July”, ανάγεται σε νέα επίπεδα, με ασταμάτητη τοξικότητα και λεκτική βία. Άβολη κιενοχλητική, αλλά ποτέ βαρετή, πρόκειται για μια ταινία που καταργεί αναρίθμητους κανόνες,
αποτελώντας ένα χαμηλού προϋπολογισμού road movie, όπου αγάπη και μίσος εξισώνονται. (ΝίναΒελιγράδη)

28.4.2022