ΤΟ ΤΕΡΑΣ (MONSTER) | 16 Νοεμβρίου στους κινηματογράφους

ΤΟ ΤΕΡΑΣ
MONSTER (KAIBUTSU)
ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 126’
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: KORE-EDA Hirokazu
ΣΕΝΑΡΙΟ: SAKAMOTO Yuji
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ANDO Sakura, NAGAYAMA Eita, KUROKAWA Soya, HIIRAGI Hinata, TANAKA Yuko

Βραβείο Σεναρίου στο Φεστιβάλ Καννών 2023.
Όταν ο μικρός της γιος Minato αρχίζει να συμπεριφέρεται περίεργα, η μητέρα του νιώθει ότι κάτι δεν
πάει καλά. Ανακαλύπτοντας ότι ένας δάσκαλος είναι υπεύθυνος, απαιτεί από το σχολείο να μάθει τι
συμβαίνει. Καθώς όμως η ιστορία ξετυλίγεται μέσα από τα μάτια της μητέρας, της δασκάλας και του
παιδιού, η αλήθεια αναδεικνύεται σταδιακά. Ο νικητής του Χρυσού Φοίνικα (με την ταινία Κλέφτες
Καταστημάτων) και διεθνώς αναγνωρισμένος σκηνοθέτης Hirokazu Kore-Eda επιστρέφει με μια
δυναμικά συγκινητική ιστορία αγάπης, καθήκοντος, κοινωνικών συγκρούσεων και μυστικών.
ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ
Ο Sakamoto Yuji, με τον οποίο συνεργάστηκα για πρώτη φορά σε αυτήν την ταινία, είναι ο
σεναριογράφος που σέβομαι περισσότερο από όλους. Είμαι λίγο μεγαλύτερος από αυτόν, αλλά ζήσαμε
τις ίδιες εποχές, αναπνέοντας τον ίδιο αέρα κάτω από τον θολό ουρανό. Γράψαμε για παραμέληση,
εγκληματίες και ψευδο-οικογένειες. Οι ιστορίες μας έχουν παρόμοια θεματική, παρόλο που τις γράψαμε
σε διαφορετικές χρονικές στιγμές. Ωστόσο, χρησιμοποιήσαμε τους δικούς μας διαφορετικούς τρόπους
για να τα παραδώσουμε. Ήταν σαν να εισπνέεις τον ίδιο αέρα αλλά να τον εκπνέεις διαφορετικά. Αυτή
τη φορά, ο Sakamoto και εγώ κάναμε μια ταινία συντονίζοντας την αναπνοή μας. Η ιστορία απεικονίζει
ένα περιστατικό που αφορά παιδιά σε ένα μικρό σχολείο σε μια μικρή περιφερειακή πόλη της Ιαπωνίας
και τις μικρές σπίθες της φωτιάς που δημιουργούν ένα τεράστιο ρήγμα μεταξύ των ανθρώπων που ζουν
εκεί. Συμμετείχα στην ανάπτυξη του σεναρίου το 2019 μετά από πρόσκληση του παραγωγού Kawamura
Genki. Δουλεύοντας για πρώτη φορά με αυτήν την ομάδα σεναριογράφων, παραγωγών και του Ryuichi
Sakamoto, ενός μουσικού με τον οποίο πάντα ήθελα να συνεργαστώ, καταφέραμε να κάνουμε μια ταινία
που με κάνει περήφανο.»
Kore-eda Hirokazu

ΚΡΙΤΙΚΕΣ
«Συμπόνια και ευαισθησία». THE HOLLYWOOD REPORTER
«Ο Kore-eda κρύβει έκκληση έκπληξης για αποδοχή κάτω από πολύ πιο σκοτεινά θέματα. Ένα
χρονοδιάγραμμα και η επιλεκτική αποκάλυψη κρίσιμων πληροφοριών εμποδίζουν το κοινό να μαντέψει
πού μπορεί να κατευθυνθεί αυτό το πορτρέτο ενός προ-έφηβου. Ο νικητής του Χρυσού Φοίνικα του 2018
ανοίγει την τελευταία του συμμετοχή στο διαγωνισμό των Καννών με ένα κτίριο που φλέγεται – ένα μπαρ
όπου μοναχικοί άντρες αναζητούν γυναικεία παρέα – και τον Minato (Kurokawa Soya) να παρακολουθεί
την κόλαση από ένα κοντινό μπαλκόνι. Ο Kore-eda θα επιστρέψει σε αυτή τη σκηνή τρεις φορές κατά τη
διάρκεια της ταινίας, αναδιπλώνοντας την αφήγηση από διαφορετική οπτική γωνία κάθε φορά, πριν
τελικά αποκαλύψει ποιος έβαλε τη φωτιά.» VARIETY
«Ο Ιάπωνας σκηνοθέτης Kore-eda προσφέρει μια σκόπιμα πυκνή και τελικά ελπιδοφόρα εξέταση του
τρόπου διαπραγμάτευσης της οικογενειακής δυσλειτουργίας με μεγάλη ηθική ευφυΐα και ανθρωπιά.»
THE GUARDIAN
«Η ταινία εξακολουθεί να είναι ένα θαύμα: ένα βαθιά συμπονετικό χρονικό, με λεπτομερή παρατήρηση,
ακατάστατων σύγχρονων ζωών. Είναι μια ταινία Kore-eda, με άλλα λόγια.» BBC
«Αν ο Ando ξεχωρίζει από νωρίς, ο αληθινός πρωταγωνιστής του “Monster” είναι ο Soya Kurokawa, ο
οποίος προσφέρει μια ήσυχα συγκινητική ερμηνεία ως Minato. Εδώ, το τέρας έρχεται από μέσα, καθώς
ο Minato παλεύει με την αποδοχή του ατόμου που γίνεται σε σύγκριση με τον μικρονταή που τον πιέζουν
οι συμμαθητές του. Με την παρτιτούρα του πιάνου του αείμνηστου και σπουδαίου Ryuichi Sakamoto, το
“Monster” δείχνει ότι ο Kore-Eda είναι τρομερά ικανός στο να προκαλεί την ενσυναίσθηση του κοινού.»
The Playlist
«Ο σκηνοθέτης κάνει το δικό του RASHOMON, για την κριτική και τις προκαταλήψεις. Επιστρέφοντας
στην Ιαπωνία για πρώτη φορά μετά τους «Κλέφτες καταστημάτων», ο σπουδαίος Hirokazu Kore-eda
συνεχίζει να ωθεί έξω από τη ζώνη άνεσής του.» IndieWire
————–
When her young son Minato starts to behave strangely, his mother feels that there is something wrong.
Discovering that a teacher is responsible, she storms into the school demanding to know what’s going on.
But as the story unfolds through the eyes of mother, teacher and child, the truth gradually emerges.

Δείτε το trailer της ταινίας εδώ.
Υλικά των ταινιών μπορείτε να βρείτε εδώ: Spentzos Film Releases
16 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ ΣΤΟΥΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥΣ
ΑΠΟ ΤΗΝ SPENTZOS FILM

Τελευταία Άρθρα