Το άρθρο είναι το εξής: Tο σημερινό δελτίο ταυτότητας εκδίδεται με τη μορφή που όλοι γνωρίζουμε από το έτος 1961. Οι έλληνες πολίτες απαιτείται να εφοδιαστούν με ένα σύγχρονο δελτίο ταυτότητας, με ισχυρά χαρακτηριστικά ασφαλείας.
Εξάλλου, ο Κανονισμός (ΕΕ 2019/1157) προβλέπει για τα κράτη – μέλη της ΕΕ την έκδοση δελτίων ταυτότητας με χαρακτηριστικά ασφαλείας, τα οποία το δελτίο που έχουμε σε ισχύ δεν πληροί. Προβλέπει ακόμη ότι μετά τον Αύγουστο του 2026 οι «παλιές» ταυτότητες παύουν να ισχύουν.
Το δελτίο ταυτότητας αποτελεί εργαλείο της τεχνολογίας, που είναι απαραίτητο για τη συνύπαρξή μας σε μια ευνομούμενη κοινωνία και στην παγκόσμια κοινότητα. Είναι τεχνολογικό εργαλείο ταυτοποίησης και τίποτα παραπάνω. Για όσους ανησυχούν για τα προσωπικά δεδομένα, θα ήθελα να τονίσω ότι η ΕΕ διαθέτει την αυστηρότερη, σε παγκόσμιο επίπεδο, νομοθεσία για την προστασία τους και τη διασφάλιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Η ελληνική νομοθεσία είναι πλήρως συμβατή και εναρμονισμένη με την ευρωπαϊκή. Συνεπώς, η διαδικασία έκδοσης του νέου ελληνικού δελτίου ταυτότητας πληροί απόλυτα τις πλέον απαιτητικές προϋποθέσεις που τίθενται από το ευρωπαϊκό και εθνικό δίκαιο.
Τα όσα προβλέπονται για την έκδοση των νέων δελτίων ταυτότητας εφαρμόζονται ήδη σε αρκετές άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η Ελλάδα δεν πρέπει να προχωρήσει σε αλλαγή δελτίων ταυτότητας, υιοθετώντας πεπαλαιωμένα πρότυπα ασφαλείας, τα οποία οι υπόλοιπες χώρες έχουν ήδη αφήσει ή σχεδιάζουν να αφήσουν πίσω τους. Δεν πρέπει να μείνουμε πίσω από τις εξελίξεις και σε λίγα χρόνια να υποβάλουμε τους έλληνες πολίτες σε νέα αλλαγή. Η Ελλάδα δεν μπορεί να αποτελεί εξαίρεση εντός της ΕΕ, δυσχεραίνοντας την ελεύθερη διακίνηση των ελλήνων πολιτών στη Ζώνη Σένγκεν και τη διεκπεραίωση διοικητικών πράξεων στο εξωτερικό, καθώς τα υπάρχοντα δελτία ταυτότητας υπολείπονται των διεθνών πρωτοκόλλων ασφαλείας και συχνά δεν γίνονται αποδεκτά χωρίς ενστάσεις.
Επιπλέον, επειδή οι ελληνικές ταυτότητες υπολείπονται των σύγχρονων δεδομένων ασφαλείας, είναι ευκολότερο να πλαστογραφηθούν από εγκληματικές οργανώσεις και να χρησιμοποιηθούν για τη διευκόλυνση εγκληματικών πράξεων. Όσοι ανθίστανται μανιωδώς στην αλλαγή τους διευκολύνουν – συνειδητά ή ασυνείδητα – τις επιδιώξεις εγκληματικών οργανώσεων.
Δυστυχώς, αρκετά κοινοβουλευτικά κόμματα δεν φέρονται υπεύθυνα. Χρησιμοποιούν επιχειρήματα βγαλμένα από το σκοτεινό παρελθόν, υιοθετώντας μάλιστα λεξιλόγιο της μετεμφυλιακής Αριστεράς περί «φακελώματος». Επιλέγουν να συνταχθούν με τον σκοταδισμό, την υστέρηση και την παρανοϊκή μυθολογία των θεωριών συνωμοσίας της παγκόσμιας Ακροδεξιάς.
Η σύνδεση των νέων δελτίων ταυτότητας με τη χριστιανική πίστη αποτελεί στυγνή καπηλεία και παραχάραξη της Ορθοδοξίας. Η έκδοσή τους δεν άπτεται στο ελάχιστο του πυρήνα τόσο της χριστιανοσύνης όσο και οποιουδήποτε άλλου δόγματος και θρησκεύματος. Φωτισμένες προσωπικότητες της Εκκλησίας μας, όπως ο Αρχιεπίσκοπος Κρήτης Ευγένιος και ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας Χρυσόστομος, έχουν εξηγήσει το μέγεθος της θεολογικής πλάνης όσων συνδέουν την έκδοση δελτίων ταυτότητας με την Ορθοδοξία.
Συνιστά βαρύ ολίσθημα, για λόγους ψηφοθηρικούς και αντιπολιτευτικούς, κοινοβουλευτικό κόμματα και μεμονωμένοι πολιτικοί να συντάσσονται με ομάδες που διακινούν επικίνδυνες θεωρίες συνωμοσίας και φτάνουν στο σημείο να παραχαράσσουν και να καπηλεύονται την ορθόδοξη πίστη και τους αγίους της Εκκλησίας, διαστρεβλώνοντας τα γραφόμενά τους.
Η πίστη, ο σεβασμός, οι ευαισθησίες, τα δικαιώματα δεν τίθενται στην παραμικρή διακινδύνευση με την προσαρμογή στις σύγχρονες διεθνείς απαιτήσεις, στις οποίες έχουν ήδη εναρμονιστεί εκατοντάδες εκατομμύρια πολίτες στον πλανήτη. Ανεξαρτήτως της βάσης από την οποία εκκινούν οι μετέχοντες στο νέο κίνημα κατά των νέων δελτίων ταυτότητας, αρνούνται στη συντεταγμένη πολιτεία το δικαίωμα και την υποχρέωση να ορίζει τους γενικούς και ειδικούς κανόνες λειτουργίας του κράτους. Και αυτό δεν είναι επιτρεπτό.