ΑΤΟΜΙΚΑ ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΟΡΧΗΣΤΡΑΣ

Μετά τον συσχετισμό των δύο προαναφερόμενων μουσικών μου έργων ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΗΛΕΚΤΡΑ και ΑΦΡΟΔΙΤΗ όπερα, σειρά έχει μια άλλη ενότητα βασισμένη στο ‘ΣΟΛΟ ΚΙΘΑΡΑ και το ‘ΚΟΝΤΣΕΡΤΟ ΓΙΑ ΚΙΘΑΡΑ ΚΑΙ ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΟΡΧΗΣΤΡΑ’ χάρη των οποίων άρχισα να αναζητώ άλλου είδους και διαφορετικά ερεθίσματα για την ολοκλήρωση της σύνθεσή τους και μάλιστα από αναπάντεχα κοινωνικά γεγονότα!

Το Σόλο κιθάρα συνοψίζει την διάθεση καταγραφής μιας εκτεταμένης μου μελέτης πάνω στην κλασική κιθάρα που έκανα γύρω στα 1982 μαζί με την προ υπάρχουσα εμπειρία μου από την Rock, Blues, Jazz και Ελληνική Ethnic. Ιδιαίτερη εντύπωση έκανε η χρήση της κιθάρας synthesizer της Roland – model 707 , οι ήχοι της οποίας για την εποχή τους ήταν εκπληκτικά πρωτότυποι και αξεπέραστοι.

Το κοντσέρτο ήταν εμπνευσμένο από το (απαράδεκτο) γεγονός της Νατοϊκής εισβολής ως συνήθης «διαιτητής» τον Μάρτιο του 1999 στην Γιουγκοσλαβία, για τις γειτονικές της πολεμικές διενέξεις στο Κοσσυφοπέδιο. Ακόμα ένα πιο ρεαλιστικό αλλά μυστικό κίνητρο επίθεσης για το ΝΑΤΟ ήταν τα αντίποινα για την διαμεσολάβησή της ίδιας αυτής χώρας όπως και της πατρίδας μας Ελλάδας- που συνέβαλε στο αποτέλεσμα της ήττας των Γερμανών έναντι της Ρωσίας άρα και στο τέλος της όποιας εκ μέρους τους θηριωδίας. Ο χαρακτηρισμός Εικονική ορχήστρα εισήγαγε την πρόσθεση προγραμματισμένης ορχήστρας με βάση δεδομένων από VST και άλλους τρόπους ψηφιακών προσεγγίσεων!

ΤΟ ΦΙΛΤΡΟ ΤΗΣ ΚΟΙΝΗΣ ΓΝΩΜΗΣ

ΜΙΑ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΟΝΥΣΗ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟ.

Υπάρχει μια καθημερινή συνήθεια που παρατηρείται σε μας και τους συνανθρώπους μας να ταυτιζόμαστε με κάποια πρότυπα αποτελούμενα από άτομα που είναι προικισμένα με την χάρη της δύναμης, της σωστής σκέψης της επιστημονικής ευφυΐας, του καλλιτεχνικού ταπεραμέντου και γενικότερα με το προτέρημα της καθαρής και άμεσης δημιουργικής έκφρασης.

Το διακύβευμα όμως βρίσκεται στο ότι εμείς αναζητάμε η ταύτιση αυτή, να γίνεται με τους δικούς μας επιλεκτικούς όρους συσχετισμού

ασχέτως με το ποια είναι η φυσική κατάσταση και πραγματικότητα που οι ίδιοι αντιμετωπίζουν, και μάλιστα με το αυτονόητο μέλημα αν και κατά πόσο θα συνεχίσουν να είναι το ίδιο αποδεκτοί προς εμάς ως πρότυπα ή ακόμα και είδωλα.

Θα προσπαθήσω πάντως να κρατήσω την υπόσχεση μου απέναντι στον Διονύση που δόθηκε στην πρόσφατη τελευταία μας συνάντηση, να πραγματοποιήσω την ψηφιοποίηση και την έκδοση ολόκληρης της παρτιτούρας του έργου ‘Αχαρνής’ με όλες τις απαιτούμενες τεχνικές λεπτομέρειες. Σαν να το επέβλεπε να γίνεται κι αυτός παρών στις δικές μας εδώ τρείς ή και τέσσερις διαστάσεις!

Καλή Του Μετάβαση στο Θείο Φως…

Η επόμενη εμφάνιση του Δημήτρη Ζαφειρέλη είναι την Κυριακή 31/1/2026 στον ΧΩΡΟ ΤΕΧΝΗ ΙΔΙΟΜΕΛΟ (ΕΛ.ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ 17 & ΒΑΣΙΛΕΩΣ ΚΩΝ/ΝΟΥ, ΜΑΡΟΥΣΙ) στην παράσταση ΟΙ ΜΕΛΩΔΙΕΣ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΟΘΟΝΗΣ με το ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΖΑΦΕΙΡΕΛΗΣ NEW DUO & ΘΕΛΜΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ! GUEST STARS: ΠΕΤΡΟΣ ΜΑΛΟΥΚΑΤΟΣ, ΟΥΡΑΝΙΑ ΑΡΓΥΡΟΠΟΥΛΟΥ, ΑΘΗΝΑ ΚΑΡΑΤΑΡΑΚΗ.

Όσοι επιθυμούν να επικοινωνήσουν μαζί του για μεταπτυχιακά σεμινάρια Jazz κιθάρας, για νέες καλλιτεχνικές και γενικότερα πολιτιστικές προτάσεις ή για οποιαδήποτε άλλα σχόλια, μπορούν να απευθυνθούν και στα : Email: dzefiros@yahoo.gr και στο τηλ: 6946804380

Γράφει ο Δημήτρης Ζαφειρέλης