Στη συνέχεια, έδωσε τον λόγο στην πρόεδρο του ΔΣ του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και καθηγήτρια Θεωρίας του Κινηματογράφου στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Ελευθερία Θανούλη, η οποία μίλησε για τη σημασία των κινηματογραφικών φεστιβάλ σε ένα μεταβαλλόμενο περιβάλλον. «Στα δύο χρόνια που έχω την τιμή να βρίσκομαι στη θέση της προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου είχα τη δυνατότητα να δω από πολύ κοντά πόσο σημαντικό είναι το έργο του Φεστιβάλ όχι μόνο για την πόλη της Θεσσαλονίκης, αλλά και για ένα πολύ μεγάλο δίκτυο δημιουργών, παραγωγών και ανθρώπων του κινηματογράφου σε όλη την Ευρώπη. Το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης συγκαταλέγεται δίκαια ανάμεσα στα σημαντικότερα κινηματογραφικά φεστιβάλ μολονότι διαθέτει μόνο ένα κλάσμα από τον προϋπολογισμό άλλων φεστιβάλ. Ωστόσο, καταφέρνει πάντα να καινοτομεί, να πρωταγωνιστεί με νέες δράσεις και να μετατρέπει τη Θεσσαλονίκη σε έναν πολύ ζωντανό και διεθνή κόμβο κινηματογραφικών εξελίξεων για δέκα ολόκληρες μέρες».
Αμέσως μετά, τον λόγο πήρε η γενική διευθύντρια του Φεστιβάλ, Ελίζ Ζαλαντό. «Στο 64ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης αλλάζουμε πολλά. Θα ήθελα να σταθώ σε ένα από αυτά, αυτό που εκφράζει καλύτερα τη φιλοσοφία μας αλλά και τις ελπίδες του κόσμου στον οποίο ζούμε σήμερα. Πρόκειται για την αναβάθμιση του τμήματος Meet the Neighbors+, το οποίο περιλαμβάνει ταινίες από την ευρύτερη γειτονιά μας. Ποια είναι αυτή η γειτονιά θα δούμε σε λίγο. Τιμούμε καταρχάς τον άνθρωπο στον οποίο το Φεστιβάλ χρωστάει τη σημερινή του μορφή, τον άνθρωπο που έμαθε σινεμά σε μια ολόκληρη γενιά. Ο Χρυσός Αλέξανδρος του τμήματος Meet the Neighbors μετονομάζεται σε “Χρυσός Αλέξανδρος – Μισέλ Δημόπουλος”. Ο Μισέλ μάς έμαθε να βλέπουμε αυτά που κρύβονται στο βάθος των εικόνων, να ακούμε τους ψιθύρους μιας διαφορετικής πραγματικότητας, να ανακαλύπτουμε τα αληθινά μυστικά της έβδομης τέχνης. Ο Μισέλ κοίταξε πέρα από τα σύνορα της χώρας στο σινεμά της γειτονιάς μας και ολόκληρου του κόσμου».
Στη σκηνή ανέβηκε αμέσως μετά η Αντιπεριφερειάρχης Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης, Βούλα Πατουλίδου. «Η διαδρομή από την πρώτη Εβδομάδα του Ελληνικού Κινηματογράφου μέχρι το 64ο Διεθνές Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης προφανώς είναι μεγάλη και η έκβαση εντυπωσιακή. Τα χρόνια της κρίσης το Φεστιβάλ όχι απλώς επέζησε, αλλά χάρη στη σωστή διαχείριση μέσων και πόρων από τους ανθρώπους του, αλλά και τη στήριξη των φορέων κατόρθωσε σήμερα ξανά να στέκεται δυνατά στα πόδια του. Υπό τη διεύθυνση του Ορέστη Ανδρεαδάκη και με τα νέα δεδομένα μιας επανεκκίνησης, το στοίχημα ήταν να προλάβει, να συντονιστεί με τις τεχνολογικές και αισθητικές εξελίξεις της ψηφιακής εποχής και βεβαίως να αυξήσει την ανταγωνιστικότητά του, έχοντας καταλήξει να θεωρείται πανευρωπαϊκά ένας στιβαρός, υπολογίσιμος θεσμός».
|
|
Τη σκυτάλη πήρε στη συνέχεια ο Υφυπουργός Πολιτισμού Αρμόδιος για θέματα Σύγχρονου Πολιτισμού, Χρίστος Δήμας, ο οποίος έδωσε έμφαση στο αναπτυξιακό αποτύπωμα του Φεστιβάλ. «Είναι πραγματικά πολύ μεγάλη μου χαρά που βρίσκομαι εδώ. Ο οργανισμός του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης διευρύνει διαρκώς τις δράσεις του, εμπλουτίζει και ανανεώνει διαρκώς το προϊόν του, γεννά και αναπτύσσει νέους πολιτιστικούς θεσμούς όπως το εξίσου σημαντικό Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, καθιστώντας τελικά την πόλη το σημαντικότερο κινηματογραφικό hub της Ελλάδας. Η φετινή διοργάνωση επιδεικνύει υψηλό αίσθημα κοινωνικής ευσυνειδησίας και αναδεικνύει ζητήματα όπως η ανεμπόδιστη πρόσβαση στις τέχνες και η περιβαλλοντική βιωσιμότητα μέσα από στοχευμένες συνέργειες και αξιέπαινες πρωτοβουλίες», είπε μεταξύ άλλων ο κ. Δήμας.
Την τελετή έναρξης έκλεισε ο Ορέστης Ανδρεαδάκης, ο οποίος σχολίασε την ταινία έναρξης, Στη φωτιά του γαλλο-βιετναμέζου σκηνοθέτη Τραν Αν Χουνγκ, η οποία τιμήθηκε με το Βραβείο Σκηνοθεσίας του Φεστιβάλ Καννών και αποτελεί την επίσημη πρόταση της Γαλλίας για το Όσκαρ Καλύτερης Διεθνούς Ταινίας. «Δεν υπάρχει πιο ταιριαστή ταινία για να αρχίσει ένα Φεστιβάλ που πραγματοποιείται στη Θεσσαλονίκη. H ταινία βασίζεται στο βιβλίο La vie et la passion de Dodin-Bouffant, gourmet του Μαρσέλ Ρουφ, το οποίο δημοσίευσε το 1924 ο πρίγκιπας της γαστρονομίας, ο Μαρσέλ Ρουφ, αποθεώνοντας τη γαλλική κουζίνα» είπε ο κ. Ανδρεαδάκης.
4.11.2023 |
|