Η τεχνητή νοημοσύνη στην εκπαίδευση των φοιτητών ιατρικής.

Φωτό: Το Διοικητικό Συμβούλιο του International Symposium of Clinical and Applied Anatomy

Ο Επίκουρος Καθηγητής της Ιατρικής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης κ. Τρύφων Τότλης  έδωσε σχετική διάλεξη μετά από πρόσκληση στο Πανευρωπαϊκό Συνέδριο Κλινικής Ανατομίας που διεξήχθη στην Πράγα στις 14-17 Σεπτεμβρίου.

Το Τμήμα Ιατρικής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης ακολουθεί τις εξελίξεις όχι μόνο στην ιατρική αλλά και στην αλματώδη ανάπτυξη της τεχνολογίας. Αυτό αποτυπώνεται στο νέο πρόγραμμα σπουδών και σε διεθνείς διακρίσεις που έχει λάβει το Εργαστήριο Ιατρικής Φυσικής και Ψηφιακής Καινοτομίας του Τμήματος.

Ερευνητική ομάδα από τους κ. Τότλη και συνεργάτες από το Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών διερεύνησε και δημοσίευσε άρθρο αναφορικά με το πως θα μπορούσε η τεχνητή νοημοσύνη και συγκεκριμένα το chatGPT να χρησιμοποιηθεί προς όφελος των φοιτητών ιατρικής και συγκεκριμένα στο δύσκολο μάθημα της ανατομίας. Τα αποτελέσματα της έρευνας είναι διαθέσιμα στο περιοδικό Surgical and Radiologic Anatomy.

2

Φωτό 1: Ο Επικ. Καθηγητής διοργανωτές του Συνεδρίου, Professor Vaclav Baca και Professor David Kachlik, Prague, Czech Republic. Φωτό 2: απο αριστερα: Professor Stefan Cristian, New York, USA. Professor Susana Biasutto, Cordoba, Argentina. Professor Quentin Fogg, Melbourne, Australia. Επικ. Καθηγητής Τρύφων Τότλης, Θεσσαλονίκη,Ελλάδα.

Στα συμπεράσματα της διάλεξης και του άρθρου φαίνεται ότι τέτοια τεχνολογικά εργαλεία μπορούν να συμβάλλουν στην αύξηση του ενδιαφέροντος και της ενεργής συμμετοχής των φοιτητών στο μάθημα, το οποίο γίνεται περισσότερο διαδραστικό και ενδιαφέρον, αλλά οπωσδήποτε είναι αδύνατον να αντικαταστήσουν τον Καθηγητή. Ένα απλό παράδειγμα της νέας προσέγγισης που συζητήθηκε στη διάλεξη, είναι αντί να ζητάμε από τους φοιτητές να αφήσουν τα κινητά τους τηλέφωνα κατά τη διάρκεια του μαθήματος, να τους παροτρύνουμε να τα χρησιμοποιήσουν σχετικά με το αντικείμενο του μαθήματος.

Μετά τη διάλεξη ακολούθησε εποικοδομητική συζήτηση καθώς τοποθετήθηκαν επί του θέματος Καθηγητές Πανεπιστημίων άλλων χωρών.

Το άρθρο είχε πολύ θετική αποδοχή από τη διεθνή επιστημονική κοινότητα προσεγγίζοντας περισσότερους από 1.000 αναγνώστες 1 μήνα μετά τη δημοσίευση του, επιδεικνύοντας πόσο ενδιαφέρον και σημαντικό είναι το ζήτημα αυτό. Η έρευνα συνεχίζεται και αυτό που μένει είναι να προσδιοριστεί ποιος είναι ο βέλτιστος τρόπος να εφαρμοστεί στη διδασκαλία.