Φθάντοντας στην 20 η ατομική εκθεση, μετα από πορεία 40 χρόνων στην Τέχνη, θα προσπαθήσω να απαντήσω σε μια συχνή ερώτηση για το «από που εμπνέομαι». Κατ αρχήν από την Φύση που για μένα αγγίζει το θεϊκό και από την ανθρωπινη ύπαρξη αυτής της μεταβατικής περιοδου που ζω: του τέλους του 20 ου και της αρχής του 21 ου αιώνα, όπου η εικόνα είναι υπεράφθονη και φευγαλέα, ο δε κοινωνικόςπερίγυρος είναι ρευστός και σκληρός με συνεχή τάση επιδείνωσης, ο δε άνθρωπος απελπισμένα ψάχνει να βρει, να αδράξει, κάτι σταθερό.
Η δική μου πρόταση ήταν το γεωμετρικό σχήμα με την καθαρότητα του και η προσπάθεια οργάνωσης των στοιχείων πάνω σε αναλογικές γραμμές, χρυσές τομές και σημεία αρμονίας. Αρχικά με τους τόνους σε ευανάγνωστα σχήματα έως αργότερα τις γραμμικές επαναλήψεις του χαρτιού συσκευασίας.
Θα έλεγα ότι η δουλειά μου στηρίζεται σε ένα τέτοιο υπόβαθρο, που επι το πλείστον είναι εννοιολογικό, υπάρχει πάντα ένα θέμα το οποίο επεξεργάζομαι.
«Τα Χρώματα του Κόσμου» από την Παταγονία στην Προβηγγία στην Ελλάδα τα χρώματα επαναλαμβάνονται.

Σχόλια Κριτικών
… Στην πορεία της τέχνης της η Νανά Τοκατλή ανέπτυξε ένα επιβλητικό σχεδιασμό. Κάθετες, οριζόντιες και διασταυρούμενες χαράξεις έδειξαν τον ανεπτυγμένο δομικό της ένστικτο. Βρήκε την χρωματική εναρμόνιση που αναδεικνύει την χρωματική μουσικότητα.
Νίκος Αλεξίου
Τεχνοκριτικός
Η Νανά Τοκατλή κρατώντας την ποιότητα της δουλειάς της, δεν τυποποιήθηκε σε όλη την μακρόχρονη διακονία της στην Τέχνη. Ητεχνική που χρησιμοποίησε ήταν ανάλογη με το θεματογραφικό της περιεχόμενο. Πέτυχε ένα δικό της εύρημα. Συνένωσε την ζωγραφική με την πλαστική έκφραση.
Νίκος Αλεξίου 1992
Στην Τοκατλή η εικόνα σταδιακά απομακρύνεται από την αντικειμενική, ρεαλιστική, απεικόνιση καθώς η σύλληψη αποτελεί πλέον απόρροια έντονης πορείας συνειδησιακής σκέψης.
Μπία Παπαδοπούλου
Τεχνοκριτικός
Στις πλάστικές και χρωματικές εντάσεις η Τοκατλή διαπερνά όλη την ενοχή και την αγωνία του ατόμου, θύτη και θύματος που ενεργεί και πάσχει μέσα σε ένα πεδίο αλληλοσυγκρουομένων δυνάμεων. Το αισθαντικό βλέμμα και η σχεδιαστική τόλμη φανερώνουν την ικανότητά της να δημιουργεί ρίξεις και τομές που ανταποκρίνονται σε νέες θέσεις και προβληματισμούς.
Αθηνά Σχινά
Τεχνοκριτικός
Όπως οι δημιουργοί καλλιτέχνες διαμόρφωσαν έναν έντονο προσωπικό συμβολισμό, έτσι και η Τοκατλή διεμόρφωσε τα δικά της προσωπικά σύμβολα. Η ζωγραφική αποτελειται από μορφη και χρώμα ενωμένα σε μια δισδιαστατη επιφάνεια με σκοπο να αποκαλύπτουν οικουμενικές αλήθειες, αλήθειες που γίνονται αντικληπτές από εκείνον τον δέκτη που πιστεύει ότι η Τέχνη σε όλες της τις μορφές διακατέχεται από μια σημασία που αναμένει να αποκαλυφθεί.
Τα έργα της Τοκατλή διακατέχονται από έννοιες οικουμενικά κατανοητές που απορρέουν από έντονο προσωπικό όραμα.
Prof. Dr Robert Bianchi
Ιστορκός Τέχνης,
Βrooklyn Museum of Art
Νέα Υόρκη
TΑ ΧΡΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
ΕΚΘΕΣΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ
ΕΓΚΑΙΝΙΑ : Παρασκευή 7.11.2025
Ώρα 18,30 – 22.00
Διάρκεια : 7 έως 22.11. 2025
Δημοφώντος 13-15 Θησείο
4.11.2025






