Η Εβίτα Κανέλλου στην Art Athina 2025
Με τη νέα σειρά έργων “Transitions” («Μεταβάσεις»)
Στο περίπτερο της γκαλερί Αργώ
Με μια νέα σειρά έργων που δημιούργησε ειδικά για την Art Athina 2025 συμμετέχει στη φετινή κορυφαία εικαστική διοργάνωση η καταξιωμένη ζωγράφος Εβίτα Κανέλλου. Η νέα σειρά, περιλαμβάνει έντεκα συνολικά έργα, πορτρέτα και τοπιογραφίες, με τίτλο “Transitions”, («Μεταβάσεις»), πέντε από τα οποία φιλοξενούνται στο περίπτερο R 26 της γκαλερί Αργώ, της Αλεξίας Σερέζη, στο Ζάππειο Μέγαρο στο πλαίσιο της Art Athina 2025 από τις 18-22 Σεπτεμβρίου.
Η σειρά “Transitions” αποτελείται από έξι πορτραίτα και πέντε τοπιογραφίες, τα οποία η Εβίτα Κανέλλου έχει δουλέψει σε λινό καμβά με ακρυλικά χρώματα και collage.
Όπως σημειώνει η ίδια η ζωγράφος, μιλώντας για την τεχνική της: «Το collage στα έργα το ζωγραφίζω μόνη μου, από τον ίδιο καμβά και με τα χρώματα ίδιας παλέτας και το χρησιμοποιώ ως νοηματικό φορέα, ως ψυχολογικό ίχνος, ως σύμβολο εισβολής και αφύπνισης. Θέλω να έχει ουσιαστικό και καθοριστικό ρόλο, να ενισχύει και να προκαλεί σε βαθύτερα επίπεδα ανάγνωσης. Να εισάγει μια παρέμβαση στην αφήγηση. Να διακόπτει τον ρυθμό, να θέτει ερωτήματα και να μετατρέπει το βλέμμα του θεατή από παθητικό σε διερευνητικό.
Θέλω να αφηγηθώ ιστορίες χωρίς να πω λέξεις.»
Μιλώντας ειδικότερα για τα πορτρέτα της, η Εβίτα Κανέλλου επισημαίνει ότι «είναι μια ματιά σε πολύ προσωπικά ανθρώπινα ζητήματα, σε όνειρα και προβληματισμούς. Πρόσωπα που δεν βλέπουν και φαντάζονται, ή, προκαλούν τον θεατή με βλέμμα έντονο και διαπεραστικό και μιλούν χωρίς λόγια. Τα μάτια έντονα και εκφραστικά, αφηγούνται ιστορίες που δεν χρειάζονται λέξεις. Εξερευνούν θέματα ταυτότητας, έκφρασης φύλου, ατομικότητας ή ομορφιάς πέρα από συμβατικά πρότυπα. Σε όλες τις μορφές υπάρχει η αίσθηση της ενδοσκόπησης και της εσωτερικής αφύπνισης. Εστιάζουν στον εσωτερικό τους κόσμο και παρουσιάζουν προσωπικές εντάσεις, ρήξεις, εσωτερικές συγκρούσεις δυσκολίες και μεταβάσεις σε κοινωνικά, πολιτιστικά ή προσωπικά πλαίσια.»
Και για τις τοπιογραφίες της: Με τις αφαιρετικές τοπιογραφίες, και τις συγκρουόμενες χρωματικές αποχρώσεις είναι πιο εύκολη η κατανόηση. Δεν παρουσιάζουν τόπους περιγράφουν συναίσθημα. Κάθε όγκος, κάθε φόρμα, αποτελεί έκφραση των ανθρώπινων συναισθημάτων. Αφηγείται ιστορίες, όπως τα προβλήματα της επικοινωνίας, της μοναξιάς, τις εντάσεις της συνύπαρξης, των ανθρώπινων δημιουργημάτων, την ομορφιά και την εύθραυστη αντοχή της φύσης», καταλήγει η Εβίτα Κανέλλου.
Η ιστορικός τέχνης Ίρις Κρητικού, σημειώνει για το κάθε ένα από τα πέντε έργα της Εβίτας Κανέλλου, που φιλοξενούνται στην Art Athina :
Eyes That Speak
Στο έργο “Eyes that Speak”, όπου το πρόσωπο επικοινωνεί μέσω του διαπεραστικού βλέμματος, εκφράζονται τα εύθραυστα ζητήματα της ταυτότητας και του φύλου. Οι λέξεις, μη απαραίτητες πια, μετατρέπονται σε άφωνα σήματα επικοινωνίας. Οι ανείπωτες ιστορίες, γίνονται εύγλωττα σημάδια έκφρασης και ενσυναίσθησης. Εξερευνάται ταυτόχρονα η ομορφιά ως διαχρονία, ως συνθήκη γαλήνης πέρα από κάθε συμβατικό πρότυπο.
Rust Dreams
Το έργο “Rust Dreams”, πραγματεύεται τη μοιραία φθορά των συχνά αλαζονικών ανθρώπινων δημιουργημάτων, που συνολικά στο έργο της ζωγράφου αντιπαραβάλλονται με την εύθραυστη αντοχή της φύσης. Κτίρια-αλλοτινά σύμβολα που γερνούν, πόλεις που άσκοπα γιγαντώνονται, αφήνοντας ελάχιστο ελεύθερο δημόσιο χώρο στους κατοίκους τους, άνθρωποι που μετακινούνται συχνά άσκοπα, σε αναζήτηση ενός καλύτερου βίου. Απέναντι σε όλα αυτά, η φύση που επιμένει να ανθίζει και να μας περιβάλλει ευεργετικά, καλώντας μας σε αλλαγή της παθητικής στάσης μας, σε εγρήγορση και συνειδητή αλλαγή και μικρές ή μεγαλύτερες πράξεις επούλωσης.
Butterfly on a Line Fault Το έργο “Butterfly on a Line Fault”, διασχίζεται από αισθήματα έντασης και ρήξης. Σε αναζήτηση του ψυχολογικού ίχνους που χαρακτηρίζει τις εύθραυστες ισορροπίες στη φύση αλλά και στις ανθρώπινες σχέσεις, η Εβίτα Κανέλλου πραγματεύεται τα όρια, τις δυσκολίες, τις αναγκαίες υπερβάσεις, τις εσωτερικές συγκρούσεις, τα σημάδια που η κάθε σύγκρουση αφήνει πίσω της, ακόμη και όταν η μετάβαση στην επόμενη ημέρα έχει ήδη πραγματωθεί.
In Her Mind’s Garden
Το έργο “ In Her Mind’s Garden”, είναι στην πραγματικότητα η εσώτατη φόδρα της σκέψης της ζωγράφου. Ο δικός της εσωτερικός κήπος, όπου η μονστέρα μεγαλώνει τρυφερά, με τον ίδιο τρόπο που οι σκέψεις μπορούν σε ένα επουλωτικό μικροπεριβάλλον να αναπτυχθούν και να πρασινίσουν. Όπου κάθε τι διαλυμένο, έχει τη δυνατότητα να επανενωθεί. Σε διαρκή ενδοσκόπηση, τα αισθήματα αφήνονται να διαφανούν, να γίνουν η ιδανική τροφή ενός προσωπικού περίκλειστου κήπου του νου και της προσωπικής ταυτότητας.
Distorted She
Το έργο «Distorted She», αναφορικό για την ενότητα των έργων που παρουσιάζονται στην Art Athina ως αφετηρία σκέψης και δημιουργικής πράξης αλλά και ως συνδετικός άξονας για τη συνθήκη και τους τρόπους μετάβασης στο επόμενο φάσμα της ύπαρξης, είναι επίσης με πολλούς τρόπους αυτοβιογραφικό. Ένας απτικός «χάρτης» της προσωπικής γυναικείας ταυτότητας της ζωγράφου, ένα ολοκληρωμένο ψυχογραφικό σχόλιο της συνειδητοποιημένης και δυναμικής θηλυκότητας που χωρίς ακκισμούς αναζητά τόπο ύπαρξης. Ένα εικονοποιημένο δεδομένο ενεργής αντίστασης στη στρέβλωση του «είναι» όταν αυτό αναγκάζεται να ενταχθεί σε συγκεκριμένα κοινωνικά, πολιτικά, πολιτιστικά ή προσωπικά νενομισμένα πλαίσια.”
Ποια είναι η Εβίτα Κανέλλου
Η Εβίτα Κανέλλου γεννήθηκε στον Πύργο της Ηλείας. Ασχολείται με τη ζωγραφική και τη φωτογραφία. Διατηρεί εργαστήριο στην Αθήνα και στη Μύκονο, όπου οργανώνει καλοκαιρινές εικαστικές συναντήσεις.
Σπουδές: Bachelor of Arts (Major στις Καλές Τέχνες & Minor στην Ιστορία). Έχει σπουδάσει στο Αμερικάνικο Κολλέγιο Ελλάδας Deree College, συνέχισε τις σπουδές και αποφοίτησε από το University of La Verne, California, USA.
Βιογραφικό σε πρώτο πρόσωπο
«Στον Πύργο, τον γενέθλιο τόπο μου, πραγματοποίησα την πρώτη μου αναδρομική έκθεση, στο Λάτσειο Δημοτικό Μέγαρο το 2013. Συνολικά έχω παρουσιάσει τη δουλειά μου σε επτά ατομικές και περισσότερες από εβδομήντα ομαδικές εκθέσεις στη Ελλάδα και το εξωτερικό, σε μουσεία, ιδρύματα και σημαντικούς χώρους πολιτισμού, όπως το Αρχαιολογικό Μουσείο της Αρχαίας Ολυμπίας, το Πολεμικό Μουσείο Αθηνών, το Μουσείο της Πόλεως των Αθηνών, το Ιστορικό και Λαογραφικό Μουσείο της Αίγινας, το Μουσείο Εικαστικών Τεχνών Ηρακλείου (ΜΕΤΗ), η Δημοτική Πινακοθήκη Λάρισας-Μουσείο Κατσίγρα, το Grand Palais στο Παρίσι, αλλά και σε πολλές ακόμη δημόσιες πινακοθήκες και ιστορικές αίθουσες τέχνης σε όλη την Ελλάδα. Συμμετείχα με έργα μου στην Art Athina 2023, στην Art Athina 2024 και την Art Athina 2025, στο Ζάππειο Μέγαρο.
Νιώθοντας τόσο Ελληνίδα όσο και πολίτης του κόσμου, αισθάνομαι μεγάλη χαρά που τα έργα μου ταξιδεύουν και που πολλά από αυτά ανήκουν πλέον σε σημαντικές δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα, αλλά ακόμη, την Ιταλία, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Αυστρία, την Ελβετία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ.»