Αποκλειστικά για να ερμηνεύσει τον μονόλογο «Αρτώ/Βαν Γκόγκ» σε σκηνοθεσία Ιόλης Ανδρεάδη έρχεται στη χώρα μας από τη Νέα Υόρκη ο εξαιρετικός ηθοποιός του Μπρόντγουεϊ Gene Gillette.
Ιδιαιτέρα γνωστός και αγαπητός παγκοσμίως από τις συχνές εμφανίσεις του σε δημοφιλείς σειρές του NETFLIX, της DISNEY+ και των δικτύων NBC και CBS όπως «Law & Order», «The Blacklist», «Punisher», «Madam Secretary» κ.ά, ο ηθοποιός του Μπρόντγουεϊ καταφθάνει το προσεχές φθινόπωρο στην Αθήνα, έχοντας διανύσει μια από τις πιο πετυχημένες σεζόν της καριέρας του συμπρωταγωνιστώντας στο πλευρό του Ντένζελ Ουάσινγκτον και του Τζέικ Τζίλενχαλ στον πολυσυζητημένο «Οθέλλο», την παράσταση που έκοψε τα περισσότερα εισιτήρια τη σεζόν 2024-2025 στην Αμερική και έκανε τις υψηλότερες εισπράξεις μιας μη μιούζικαλ παραγωγής στην ιστορία του Μπρόντγουεϊ.
Ο Gene Gillette θα εμφανιστεί στη χώρα μας μόνο για 15 παραστάσεις. Από 1η έως 19 Οκτωβρίου, καθημερινά Τετάρτη με Κυριακή στις 20.00, στο Θέατρο Σημείο.
Αυτή είναι η δεύτερη φορά που ο σπουδαίος ηθοποιός επισκέπτεται την Αθήνα, μετά τις διθυραμβικές κριτικές που εισέπραξε το 2022 με την ίδια παράσταση στο ιστορικό Υπόγειο του Θέατρου Τέχνης. “Η μεγαλύτερη έκπληξη της σεζόν, ένας απίστευτος Αμερικανός ηθοποιός, καταφέρνει κάτι ασύλληπτο, μπαίνει τόσο βαθιά μέσα στον ρόλο του που γίνεται ο ίδιος ο ήρωας του έργου, με μια ερμηνεία που μοιάζει να βγαίνει από τα έγκατα της υποκριτικής τέχνης, σε μία παράσταση-πραγματική εμπειρία” είχε αναφέρει τότε το NEWS247, ενώ το EURONEWS προσέθετε “Ένας καταιγιστικός μονόλογος από τον σπουδαίο Αμερικανό ηθοποιό, ο οποίος δεν έχει μπει απλά στο πετσί του ρόλου, αλλά σχοινοβατεί με επιτυχία μεταξύ απόλυτης ηρεμίας και ένθεης μανίας, καταθέτοντας μια πυρετώδη ερμηνεία, με δύο μάτια που καίνε, μηλίγγια που πετούν και ένα σώμα που φλέγεται, ξεδιπλώνοντας αβίαστα ένα υποκριτικό ‘οπλοστάσιο’, που επιβεβαιώνει περίτρανα την καταπληκτική πορεία του μέχρι σήμερα”.
Το έργο «Αρτώ/Βαν Γκογκ», το οποίο υπογράφουν οι θεατρικοί συγγραφείς Ιόλη Ανδρεάδη και Άρης Ασπρούλης, ταξιδεύει τα τελευταία χρόνια εκτός συνόρων με μεγάλη επιτυχία, καθώς έχει παρουσιαστεί σε ιστορικά θέατρα και θεσμούς, όπως το ανατρεπτικό The Tank Theatre της Νέας Υόρκης το 2023 και τα διεθνή φεστιβάλ «International Theatre Festival Monodrama» της Σόφιας και «Crossroads Stage Autumn Theater Festival» της Φιλιππούπολης το 2024, εισπράττοντας εξαιρετικές κριτικές.
Η προπώληση για τις 15 παραστάσεις με τον Gene Gillette στο Θέατρο Σημείο τον προσεχή Οκτώβριο ανοίγει σήμερα. Προμηθευτείτε έγκαιρα τα εισιτήριά σας στο https://www.more.com/gr-el/tickets/theater/arto/ban-gkogk.
Θέατρο Σημείο
Πρεμιέρα
1η Οκτωβρίου 2025
Σκηνοθεσία
Ιόλη Ανδρεάδη
Μόνο για 15 παραστάσεις
Καθημερινά από Τετάρτη έως Κυριακή στις 20.00
έως 19/10
Στο ρόλο τον Αντονέν Αρτώ ο Gene Gillette
Προπώληση
https://www.more.com/gr-el/tickets/theater/arto/ban-gkogk
Η Ιόλη Ανδρεάδη και o Άρης Ασπρούλης εμπνέονται από το συγκλονιστικό δοκίμιο του Αντονέν Αρτώ «Βαν Γκογκ: ο αυτόχειρας της κοινωνίας» και δημιουργούν το νέο θεατρικό έργο «Αρτώ / Βαν Γκογκ», προσκαλώντας τον εξαιρετικό ηθοποιό του Μπρόντγουεϊ Gene Gillette στη χώρα μας από τη Νέα Υόρκη, αποκλειστικά για να ερμηνεύσει τον θρυλικό διανοητή υπό τη σκηνοθετική καθοδήγηση της Ιόλης Ανδρεάδη και μόνο για 15 παραστάσεις στο Θέατρο Σημείο
Λίγα λόγια για το έργο
Παρίσι, 1947.
O Αντονέν Αρτώ εμφανίζεται σε ένα κατάμεστο αμφιθέατρο. Δείχνει ήρεμος. Είναι ήρεμος. Ύστερα από εννέα χρόνια ψυχιατρικού εγκλεισμού και έχοντας υποστεί 51 ηλεκτροσόκ, μοιάζει να έχει επανέρθει στην «τάξη». Η διάλεξή του έχει τίτλο «Βαν Γκογκ, ο Αυτόχειρας της Κοινωνίας».
Το περιβάλλον γύρω του είναι ασφυκτικό. Το κοινό σιωπηλό. Το φρόνημά του υψηλό. Έχει έρθει με αποδείξεις. Τις κουβαλάει στα 406 μουντζουρωμένα τετράδια που δεν αποχωρίζεται ποτέ. Όλη η καλή κοινωνία του Παρισιού έχει κατακλύσει τον χώρο για να τον ακούσει. Gide, Breton, Camus, Lacan.
Υπερασπίζεται με πάθος μια ιδέα: η αυτοκτονία του Βίνσεντ Βαν Γκογκ είχε τους εκτελεστές της.
Αναζητώντας αρχικά μέσα στους πίνακες, τις σημειώσεις και την αλληλογραφία του μεγάλου ζωγράφου τα αίτια της αυτοχειρίας του, υποπτεύεται πως οι πραγματικοί αυτουργοί βρίσκονται ανάμεσα στο ακροατήριό του.
Ο Αρτώ ταυτίζεται, ηλεκτρίζεται, μαγεύεται και πάσχει. Νιώθει τον παλμό του Βαν Γκογκ και προφητεύει. Θέλει να ξεσκεπάσει τους ενόχους. Θέλει να φωνάξει για τους αθώους. Θέλει να αρθρώσει την τελευταία συλλαβή ανάμεσα στη μεγάλη αδικία του κόσμου και σε αυτό που μεσολαβεί για φτάσει κάποιος να κοιμάται αγκαλιά με ένα γεμάτο πιστόλι.
Η μεγαλύτερη έκπληξη της σεζόν μάς περίμενε στο Υπόγειο του Τέχνης, όπου ένας απίστευτος Αμερικανός ηθοποιός, ο Gene Gillette, έδωσε μία φανταστική διάλεξη ως Αντονέν Αρτώ στο έργο “Αρτώ /Βαν Γκογκ” της Ιόλης Ανδρεάδη και του Άρη Ασπρούλη. Ο Gillette καταφέρνει κάτι ασύλληπτα δύσκολο. Μπαίνει τόσο βαθιά μέσα στον ρόλο του που γίνεται ο ίδιος ο Αρτώ. Ο μονόλογός του είναι παραληρηματικός και ταυτόχρονα τόσο υπνωτιστικός που σε τραβάει μαζί του και σε ταξιδεύει στην άβυσσο μιας ταραγμένης ψυχής αποκαλύπτοντάς σου την αλήθεια. Η κινησιολογία του Αμερικανού ηθοποιού, το βλέμμα του, το στήσιμό του, όλα αντικατόπτριζαν τον ταραγμένο ψυχικό κόσμο του ήρωά του (τα εύσημα εδώ αξίζει και η σκηνοθετική καθοδήγηση της Ιόλης Ανδρεάδη). Τόσο που πολλές φορές τα λόγια και οι φράσεις του δεν είχαν τόση σημασία, όσο αυτή η ερμηνεία που έμοιαζε να βγαίνει από τα έγκατα της υποκριτικής Τέχνης και σε έκανε να αισθάνεσαι και να νιώθεις παρά να ακούς. Μία παράσταση- πραγματική εμπειρία για το πώς ένας ηθοποιός μπορεί να ενσαρκώσει μία τόσο ταραγμένη προσωπικότητα και να αγγίξει την τελειότητα στην εκφορά του λόγου του. Και όλα αυτά σε μία εντελώς άδεια σκηνή – αυτή του Υπογείου του θεάτρου Τέχνης- με ελάχιστα σκηνικά μέσα. | Γεωργία Οικονόμου – News247
Ένας καταιγιστικός μονόλογος από τον σπουδαίο Αμερικανό ηθοποιό Gene Gillette, ο οποίος ως ένας άλλος ιμπρεσιονιστής ζωγράφος, δημιουργεί διαδοχικά θεατρικές εικόνες, όπου οι θεατές γίνονται πρωταγωνιστές στις ζωγραφικές συνθέσεις του Βαν Γκογκ και ταυτόχρονα δονούνται από την ηλεκτρισμένη ατμόσφαιρα της διάλεξης του Αρτώ. Άλλωστε, όπως αναδεικνύεται μέσα από το κείμενο, οι δύο προσωπικότητες μοιάζουν σαν τις δύο όψεις του ίδιου νομίσματος, σαν να είναι ο ένας σκιά, ή μετενσάρκωση του άλλου. Ποιο είναι το συνδετικό στοιχείο Αρτώ και Βαν Γκογκ, όπως αναδεικνύεται μέσα από το κείμενο; Και οι δύο αυτοκτονήθηκαν από τον περίγυρο της εποχής τους. Έγιναν οι αυτόχειρες της κοινωνίας τους και οι αυτουργοί βρίσκονται μέσα στο ακροατήριο. Κανείς δεν κατάλαβε το μέγεθός τους, ήταν μόνοι, πρωτοπόροι της εποχής τους και το περιβάλλον τους «έπνιξε». Ο ηθοποιός δεν έχει μπει απλά στο πετσί του ρόλου, αλλά έχει μελετήσει εις βάθος την προσωπικότητα, που υποδύεται. Ως ευαίσθητος σεισμογράφος, συλλαμβάνει τις ανεπαίσθητες και διαρκείς συναισθηματικές και ψυχολογικές μεταλλαγές του, τον μετεωρισμό του, την περιδίνηση στο κενό, μεταξύ σοφίας και έλλογης παράκρουσης. Σχοινοβατεί με επιτυχία μεταξύ απόλυτης ηρεμίας και ένθεης μανίας. Καταθέτει μια πυρετώδη ερμηνεία, πάνω σε μια σκηνικά άδεια αλλά ταυτόχρονα τόσο γεμάτη σκηνή, που δεν μπορεί να αφήσει κανέναν ασυγκίνητο. Δύο μάτια που καίνε και ένα σώμα που φλέγεται αποκαλύπτουν μια Αλήθεια που έχει προέλθει από το βαθύ σκοτάδι της ύπαρξης και της απομόνωσης. Στα χέρια του Gillette, ο Αρτώ μεταμορφώνεται σε εκείνους τους βιβλικούς προφήτες που με τον πύρινο λόγο τους, μόνοι στην κορυφή ενός βουνού, κατακεραυνώνουν τα πλήθη και μαγεύουν με τις περιγραφές τους. Τα μηλίγγια του πετούν, καθώς περιγράφει την περιπέτεια της δημιουργίας, το αδιέξοδο της ύπαρξης. Μετατρέπεται σε εύφλεκτη ύλη, ξεδιπλώνοντας αβίαστα ένα υποκριτικό «οπλοστάσιο», που επιβεβαιώνει περίτρανα την καταπληκτική πορεία του μέχρι σήμερα. Ο Gillette δίνει σάρκα και οστά σ’ αυτή την κορυφαία προσωπικότητα, τον αντικονφορμιστή που αποτέλεσε σημείο αναφοράς της μετανεωτερικότητας. Η Ιόλη Ανδρεάδη με τη σειρά της πετυχαίνει να βρει τον ιδανικό συμπαίκτη σ’ αυτή την πολυετή προσπάθεια απεικόνισης του Αρτώ και να δημιουργήσει ένα απογυμνωμένο θέαμα, όπου ο ηθοποιός είναι ο απόλυτος πρωταγωνιστής. Σε κρατά σε εγρήγορση από την πρώτη στιγμή ως την τελευταία, παρουσιάζοντας μια ακαριαία, γεμάτη πάθος σύλληψη της ζωής. | Γιώργος Μητρόπουλος – Euronews
Μια παλιά ομιλία του Αρτώ, μισή στο μύθο – μισή στην πραγματικότητα, πραγματεύεται με σπουδή και άνεση η Ιόλη Ανδρεάδη. Μια παράσταση μεταξύ κανονικότητας και τρέλας, φωτός και σκοταδιού, που πετυχαίνει να μας φέρει κοντά στη δύναμη ενός περίεργου βλέμματος, εύπλαστου και εύθραυστου, ακριβού και σπάνιου. Και μέσω αυτού στην αποκάλυψη ενός τρόπου να κοιτάς, ώστε τα πράγματα να μοιάζουν νέα. Εντελώς νέα και για πάντα νέα» | Γρηγόρης Ιωαννίδης – Εφημερίδα των Συντακτών
Ένα μάθημα υποκριτικής, σε μια παράσταση που κόβει την ανάσα. Δεν μπορείς παρά να υποκλιθείς στο αποτέλεσμα. Ο Gene Gillette έχοντας στη φαρέτρα του ένα μείγμα ταλέντου και άψογης τεχνικής, καθηλώνει το θεατή από την πρώτη μέχρι την τελευταία φράση του. Είναι εντυπωσιακό το πώς ακροβατεί – ακόμα και κυριολεκτικά σε κάποια σκηνή της παράστασης- ανάμεσα στην παραφροσύνη της τρέλας και στις στιγμές διαύγειας του ήρωα. Δίνοντας ένα μάθημα για το τι θα πει «μέτρο» στην υποκριτική και πως τελικά αυτό είναι το κλειδί για κάθε σπουδαία ερμηνεία. Η σκηνοθεσία της Ιόλης Ανδρεάδη αξιοποιεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τον σπουδαίο ηθοποιό. | Γιώτα Δημητριάδη – Viewtag
Ο σπουδαίος Αµερικανός ηθοποιός του Broadway, Gene Gillette μας μαγεύει με την ερμηνεία του και τα λόγια είναι φτωχά για να εκφράσουμε αυτό που ζήσαμε. Με μία αφοπλιστική απλότητα, χωρίς να χρησιμοποιήσει κανένα ξέσπασμα και κανένα υποκριτικό κλισέ, καθήλωσε τους θεατές και κανείς δεν απέστρεψε το βλέμμα του από πάνω του. Κρεμόμασταν από τα χείλη του, θαυμάζαμε με το στόχο ανοιχτό την υποκριτική του δεινότητα και νιώθαμε πως βλέπαμε τον ίδιο τον Αρτώ μπροστά μας. Νιώθαμε τον πόνο, την αδικία που υπέστη, νιώθαμε την οργή και την επιθυμία να ξεσκεπάσει την υποκρισία της κοινωνίας. Ο Gene Gillette ήταν συγκλονιστικός. Αξίζει να τον δείτε! Μην χάσετε αυτή τη θεατρική εμπειρία! | Βίβιαν Μητσάκου – theaterproject365
Λίγα λόγια για τον Gene Gillette
Ο Gene Gillette έγινε ευρύτερα γνωστός στο θεατρικό κοινό της Νέας Υόρκης από τη συγκλονιστική ερμηνεία του ως «Άμλετ» στο Denver Civic Theatre και από τις παγκοσμίως γνωστές παραστάσεις στις οποίες έχει πρωταγωνιστήσει τα τελευταία χρόνια όπως το «To Kill A Mockingbird» (Lincoln Center Theater) -η μοναδική παράσταση που ανέβηκε μεταξύ άλλων και στο Madison Square Garden και θεωρείται «το πιο επιτυχημένο αμερικανικό έργο στην ιστορία του Μπρόντγουεϊ» σύμφωνα με το «60 Minutes»-, το «The Curious Incident of the Dog in the Night-Time» (Broadway, National Theatre) και το «War Horse» (Broadway), μεταξύ πολλών άλλων. Η σεζόν που μόλις πέρασε ήταν από τις πιο πετυχημένες της καριέρας του καθώς συμπρωταγωνίστησε στο πλευρό του Ντένζελ Ουάσινγκτον και του Τζέικ Τζίλενχαλ στον πολυσυζητημένο «Οθέλλο», την παράσταση που έκοψε τα περισσότερα εισιτήρια τη σεζόν 2024-2025 στην Αμερική και έκανε τις υψηλότερες εισπράξεις μιας μη μιούζικαλ παραγωγής στην ιστορία του Μπρόντγουεϊ.
Ιδιαιτέρως αγαπητός παγκοσμίως και από τις συχνές εμφανίσεις του σε δημοφιλείς σειρές στις πλατφόρμες του NETFLIX, της DISNEY+ και του δικτύου του NBC και του CBS όπως: Law & Order, The Blacklist, Punisher, Madam Secretary, Instinct, Quantico, The Good Wife, Elementary, Person of Interest, Ringer και πολλές άλλες.
Περισσότερα για τον Gene Gillette στο IMDb https://www.imdb.com/name/nm3262171/?ref_=nm_mv_close και στο Theatre Art Life https://www.theatreartlife.com/acting-singing/gene-gillette-broadway-and-television-actor.
Ταυτότητα Παράστασης
Σκηνοθεσία: Ιόλη Ανδρεάδη
Κείμενο: Ιόλη Ανδρεάδη & Άρης Ασπρούλης
Σκηνογραφία – Κοστούμι: Δήμητρα Λιάκουρα
Ηχοτοπίο: Ερατώ Κρεμμύδα
Φωτογραφίες: Κική Παπαδοπούλου
Παραγωγή: Ρέον
Στον ρόλο του Αντονέν Αρτώ ο Gene Gillette
Η παράσταση παρουσιάζεται στα αγγλικά με ελληνικούς υπέρτιτλους.
Τιμές εισιτηρίων
16 € γενική είσοδος και 14 € μειωμένο-φοιτητικό
Προπώληση: https://www.more.com/gr-el/tickets/theater/arto/ban-gkogk
Τα έργο «Αρτώ / Βαν Γκοκγ» κυκλοφορεί σε δίγλωσση εκδοχή (ελληνικά και αγγλικά) από την Κάπα Εκδοτική https://www.kapaekdotiki.gr/product/ioli-andreadi-kai-aris-asproulis-arto-van-gkogk. Γράφτηκε το 2015 και αποτελεί το πρώτο μέρος της τριλογίας των θεατρικών έργων –Οικογένεια Τσέντσι (2015), Κόκκαλο (2022)– που δημιούργησαν η Ιόλη Ανδρεάδη και ο Άρης Ασπρούλης με αφορμή τη ζωή και το έργο του ρηξικέλευθου και πρωτοπόρου καλλιτέχνη και διανοητή του 20ού αιώνα Αντονέν Αρτώ.