Χίλιες διακόσιες ογδόντα νέες θέσεις στάθμευσης παραδίδονται σταδιακά μέχρι τα τέλη του 2024 σε όλες τις γειτονιές του Δήμου Θεσσαλονίκης, σε μια προσπάθεια να «ανακουφιστούν» οι οδηγοί από το έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα, όπως ανακοίνωσε ο δήμαρχος Στέλιος Αγγελούδης, στη διάρκεια της μηνιαίας συνάντησης με τους εκπροσώπους του Τύπου.
«Είχαμε υποσχεθεί προεκλογικά πως κάθε χρόνο θα προσθέτουμε στην πόλη 1.000 νέες θέσεις στάθμευσης. Δουλέψαμε πάνω σε αυτό και οι θέσεις προέρχονται αποκλειστικά από ίδιες δυνάμεις, από κατεστραμμένα ακίνητα που είχαν γίνει εστίες μόλυνσης και από εγκαταλελειμμένα δημοτικά οικόπεδα», είπε ο κ. Αγγελούδης.
Ο δήμαρχος ανακοίνωσε πως ήδη διαμορφώθηκαν οι πρώτες 500 θέσεις στάθμευσης, σε μικρά και μεγαλύτερα οικόπεδα, και χρησιμοποιούνται για παρκάρισμα. «Είναι έτοιμοι χώροι, ανοιχτά δημοτικά πάρκινγκ, τοποθετήθηκαν και οι ταμπέλες. Δεν υπάρχει αντίτιμο, όποιος μπει πρώτος, αφήνει το αυτοκίνητό του», υπογράμμισε.
Τα δημοτικά πάρκινγκ με τα πρώτα 500 σημεία στάθμευσης βρίσκονται στις οδούς: Κλεάνθους με Σόλωνος, Επταλόφου με Πόντου, Αγ. Δημητρίου με Αλοννήσου, Σόλωνος με Δελφών, Στρωμνίτσης με Κοραή, Μακεδονίας, Μαλακάση και Κονδυλάκη, Μαρία Κάλλας (Μέγαρο Μουσικής), Εγνατία (έναντι Πολυτεχνικής Σχολής, Αγ. Φωτεινή) και Αγ. Δημητρίου 155.
Συμπλήρωσε ο κ. Αγγελούδης πως άλλες 580 θέσεις θα διαμορφωθούν, σε επίσης εγκαταλελειμμένους χώρους, και θα παραδίδονται σταδιακά προς χρήση έως τις 31 Δεκεμβρίου. «Οι χώροι έχουν ισοπεδωθεί κι επιστρωθεί. Με την έναρξη της δενδροφύτευσης θα ακολουθήσουν οι φυτεύσεις δέντρων, ενώ όπου απαιτείται θα ενισχυθεί ο ηλεκτροφωτισμός για λόγους ασφαλείας», είπε.
Τα υπό κατασκευή δημοτικά πάρκινγκ, με τις 580 θέσεις που θα παραδοθούν εντός διμήνου, βρίσκονται στις οδούς: Δαναϊδών με Μοσκώφ, Πλ. Γαλοπούλου, Αλκινόου με Λεωτυχίδου, Πριάμου, Παραλή, Π.Μελά (Τριανδρία), Σαπφούς – Βουτυρά – Παλαιού Σταθμού, Κασσάνδρου με Αγ. Νικολάου, πλατεία Τερψιθέας, Δημ. Πολιορκητού, Αγράφων με Κωνσταντοπούλου, Μπότσαρη με Παπάφη.
Πέρα από τα παραπάνω συνολικά 1080 σημεία παρκαρίσματος, ο κ. Αγγελούδης στάθηκε και στις 200 επιπλέον θέσεις που δημιουργούνται στο λιμάνι, μετά από συνεννόηση της δημοτικής αρχής με τη διοίκηση του ΟΛΘ. «Θέλουμε να αξιοποιήσουμε κάθε τελευταία γωνιά της πόλης για να δώσουμε μικρές ανάσες στους κατοίκους σε αυτό το μεγάλο πρόβλημα του κυκλοφοριακού», υπογράμμισε ο δήμαρχος.
Παράλληλα, ανακοινώθηκε πως μέχρι τέλη του 2025 αναμένεται να απελευθερωθούν άλλες 700 θέσεις που καταλαμβάνονται, αυτό το διάστημα, από τα παρατημένα σαραβαλάκια σε δρόμους της πόλης. Όπως είπε ο δήμαρχος, στελέχη της Υπηρεσίας Καθαριότητας άρχισαν να αποσύρουν, στο πλαίσιο σχετικής εργολαβίας, τα παρανόμως εγκαταλελειμμένα αυτοκίνητα.
Μέσα στην επόμενη εβδομάδα θα τοποθετηθούν πασαλάκια επί της οδού Μητροπόλεως, για την αποφυγή του διπλοπαρκαρίσματος και τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας στο κέντρο, μετά από έγγραφο που απέστειλε η διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης στον δήμο Θεσσαλονίκης.
«Πιστεύουμε ότι η τοποθέτησή τους αποβαίνει χρήσιμη για το κυκλοφοριακό. Όμως δεν αποφασίζουμε εμείς για τα σημεία, η τοποθέτησή των μέσων τεχνικής αστυνόμευσης θα γίνεται με έγγραφα που θα μας στέλνει κάθε φορά η Τροχαία», διευκρίνισε ο κ.Αγγελούδης. Η αρχή για τα πασαλάκια θα γίνει από την Μητροπόλεως και ανάλογα με τα αιτήματα της Τροχαίας θα προχωρούν στις απαραίτητες κινήσεις οι υπηρεσίες του δήμου.
Σε συνδυασμό με όλα τα παραπάνω ανακοινώθηκε από τον δήμαρχο πως μέσα στο επόμενο δίμηνο θα βγει εκδήλωση ενδιαφέροντος για επιπλέον 1900 θέσεις στάθμευσης σε εννέα δημοτικά ακίνητα, με την κατασκευή πάρκινγκ τύπου καρουζέλ.
Αναμένεται, ωστόσο, η Κοινή Υπουργική Απόφαση που θα ρυθμίζει τους όρους και τις προϋποθέσεις με τον κ. Αγγελούδη να ζητά με επιστολή του από τα αρμόδια υπουργεία επίσπευση των διαδικασιών ώστε να μην χαθεί πολύτιμος χρόνος.
«Μια ψηφισμένη διάταξη δίνει τη δυνατότητα σε μικρούς χώρους να δημιουργηθούν τα γνωστά καρουζέλ που τριπλασιάζουν τη δυνατότητα στάθμευσης. Έχουμε επιλέξει τα εννέα αυτά ακίνητα, έστειλα επιστολή στο αρμόδιο υπουργείο και του ζητώ να επισπεύσει την ΚΥΑ», υποστήριξε.
Σειρά παίρνουν πλέον τα δίκυκλα με τη δημοτική αρχή να επεξεργάζεται τη δημιουργία 500 νέων θέσεων στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, που θα προκύψουν από θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης Ι.Χ. αυτοκίνητων. Η υπηρεσία συντάσσει τη μελέτη για τα ακριβή σημεία δημιουργίας θέσεων στάθμευσης για τα μηχανάκια ώστε να «τρέξει» η δημιουργία τους μέσα στους επόμενους δύο – τρεις μήνες και να παραδοθούν προς χρήση μέχρι τον Ιανουάριο του 2025.
Μέσα σε ένα δίμηνο μαζεύτηκαν ογκώδη από 2.800 σημεία της Θεσσαλονίκης – Αυξάνεται το πρόστιμο για τους ασυνείδητους
Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, προανήγγειλε επίσης αύξηση του προστίμου για όσους ασυνείδητους πολίτες πετούν ανεξέλεγκτα ογκώδη αντικείμενα σε δρόμους και πεζοδρόμια της πόλης, χωρίς να έρχονται σε συνεννόηση με τις υπηρεσίες του δήμου για άμεση αποκομιδή.
«Έβλεπα το φαινόμενο προτού εκλεγώ, όμως δεν μπορούσα να φανταστώ την πολιτιστική αναλγησία. Δεν είναι δυνατόν, το περασμένο Σάββατο, στη συμβολή των οδών Τσιμισκή και Παλαιών Πατρών Γερμανού να υπάρχουν συμπολίτες μας που κατέβασαν στο πεζοδρόμιο μια λεκάνη τουαλέτας. Ντρέπομαι γι’ αυτούς», είπε ο κ. Αγγελούδης, ερωτηθείς για το πρόβλημα με τα ογκώδη αντικείμενα που πετιούνται σε όλες τις γειτονιές.
Πρόσθεσε πως στο επόμενο δημοτικό συμβούλιο, εντός του Οκτωβρίου, θα συζητηθεί η αύξηση του προστίμου από τα 500 στα 3.000 ευρώ για όσους κατεβάζουν ογκώδη, χωρίς να ενημερώνουν τον δήμο. «Κάποιους θα τους πιάσουμε. Θα χρησιμοποιήσουμε επίσης κάμερες και τα δύο drones προκειμένου στο θέμα της καθαριότητας να υπάρχει ο απόλυτος έλεγχος», συμπλήρωσε.
Ο κ. Αγγελούδης ανέφερε πως μόνο στο τελευταίο δίμηνο η υπηρεσία Καθαριότητας επιχείρησε σε 2.800 σημεία της πόλης για τη συγκέντρωση ογκωδών αντικειμένων: «Δεν υπάρχει δικαιολογία. Έχουμε 14 συνεργεία, τα οποία συγκεντρώνουν και μεταφέρουν τα ογκώδη. Με ένα τηλέφωνο και ένα σχεδιασμό, μέσα σε διάστημα δύο-τριών ημερών, τα μαζεύουμε. Δεν γίνεται να θέλουμε το σπίτι μας καθαρό και για το μεγάλο μας σπίτι μας, που είναι η Θεσσαλονίκη, να φροντίζουμε για το αντίθετο».
«Εάν δεν υπάρξει συμμόρφωση με τα πατίνια θα γίνει διαβούλευση για ενδεχόμενη κατάργησή τους»
Ο δήμαρχος αναφέρθηκε και στην προσπάθεια να μπει τάξη στην κυκλοφορία των πατινιών και στους νέους κανόνες που έρχεται να βάλει η νέα κανονιστική. Δήλωσε πως η κανονιστική θα έρθει προς συζήτηση και έγκριση στο επόμενο δημοτικό συμβούλιο, ενώ οι έλεγχοι από τα κλιμάκια της Διεύθυνσης Τροχαίας Θεσσαλονίκης και της Δημοτικής Αστυνομίας θα συνεχιστούν.
«Η κανονιστική θα έρθει προς ψήφιση. Δεν γίνεται σε μια πολιτισμένη πόλη να έχουμε έναν αστυνόμο για κάποιον που παραβιάζει βασικές διατάξεις του δημόσιου χώρου. Εάν στον επόμενο χρόνο δεν υπάρξει συμμόρφωση, θα προχωρήσουμε σε εκτεταμένη διαβούλευση με τους πολίτες για ενδεχόμενη κατάργηση της κυκλοφορίας των δημόσιων πατινιών», σημείωσε.
Τέλος, για την επίσκεψή του στον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Εφετών Θεσσαλονίκης, όπου ζητήθηκε η παρέμβαση της δικαιοσύνης για την αντιμετώπιση του φαινομένου των αστέγων, διευκρίνισε πως «το θέμα δεν αφορά όλους τους άστεγους».
«Μιλάμε για μια μειοψηφία που έχει μετατρέψει βασικά σημεία του κέντρου και τουριστικά αξιοθέατα σε υγειονομικές βόμβες. Ζήτησα να υπάρξει πρόβλεψη ώστε και οι ίδιοι να βοηθηθούν και να βρεθεί λύση για τους συμπολίτες μας που διαμαρτύρονται για θέματα καθαριότητας», είπε.
4.10.2024