Συνέντευξη με τον Αντώνη Παπαδόπουλο: “ο Πολιτισμός και ο υγιής αθλητισμός, είναι μονόδρομος”

Γνώρισα από κοντά τον Αντώνη Παπαδόπουλο στον διαγωνισμό Μονολόγων επί σκηνής της Ένωσης Σεναριογράφων Ελλάδος. Πραγματικά με συνεπήρε το κείμενο του καθώς και η ερμηνεία του ερασιτέχνη ηθοποιού Στέλιου Βέργου που επέλεξε να είναι στην σκηνή. Φυσικά πήρε το πρώτο βραβείο. Είναι ένας σκηνοθέτης, σεναριογράφος και συγγραφέας, σεμνός με πολύ μεγάλο έργο που ίσως πολλοί δεν γνωρίζουμε, είναι ένας ακούραστος «εργάτης» της τέχνης και του πολιτισμού. Έχει διακριθεί επανειλημμένα και έχει προσφέρει έργο στην ευρύτερη περιοχή του Δήμου Κορυδαλλού και Νίκαιας με τις παραστάσεις που ανεβάζει καθώς και με τις θεατρικές ομάδες που οργανώνει. Δεν κουράζεται να προσφέρει και να εμπνέει νέους ηθοποιούς και καλλιτέχνες.

Κ.Κ. Πριν καν να σας γνωρίσω είχα δει μια παράσταση σας στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Κορυδαλλού, δεν ήξερα ούτε το σεναριογράφο, ούτε το σκηνοθέτη, τότε είχα σχολιάσει ότι τέτοιες παραστάσεις είναι εφάμιλλες με άλλες παραστάσεις που ανεβάζουν γνωστά κεντρικά θέατρα στην Αθήνα. Όμως θέλω να τα πάρουμε από την αρχή, σπουδάσατε θέατρο και κινηματογράφο στη Ρώμη, φαντάζομαι ότι εκείνη την εποχή αυτό ήταν πολύ πρωτοποριακό, μιλήστε μου λίγο για εκείνη την εποχή.

Α.Π. Σπούδασα πρώτα φωτογραφία στη Ρώμη και μετά κινηματογράφο και θέατρο. Μια εποχή ανεπανάληπτη για μένα η δεκαετία του 80, αφού στη Ρώμη δημιούργησα τον πρώτο μου θίασο κι ανεβάσαμε το έργο μου «Σαν μέσα από ένα παράθυρο» και κατόπιν την «Φαίδρα» του Ρίτσου σε μια παράσταση που παρακολούθησε ο μεγάλος μας ποιητής.

Κ.Κ. Μέσα σε όλα αυτά ένα μεγάλο κομμάτι είναι και η συγγραφή βιβλίων, τα βιβλία για εσάς είναι έκφραση ή έμπνευση;

Α.Π. Φυσικά και είναι έκφραση. Τόσο μέσα από τα λογοτεχνικά μου βιβλία, όσο και μέσα από τα θεατρικά μου έργα, προσπαθώ να περιγράψω τον κόσμο όπως τον βλέπω εγώ, με μια μεγάλη δόση παράλογου κι αναγκαστικού μαύρου χιούμορ ώστε να γίνει πιο ανεκτός.

Κ.Κ. Ποια είναι η σχέση σας με την Μικρά Ασία; το λέω αυτό, γιατί έχετε αφιέρωση πολλά θεατρικά σας έργα με θέμα την Μικρά Ασία, μάλιστα στο επετειακή έκδοση του Δήμου Νίκαιας Ρέντη για την Μικρασιατική καταστροφή, με τίτλο «Τα προσφυγικά» εμπεριέχονται και τρία θεατρικά σας έργα.

Α.Π. Είμαι Μικρασιάτης από διάφορα μέρη της Μικρασίας και του Πόντου αλλά προτιμώ το «Σμυρνιός». Ασχολούμαι με τη Μικρασία στο θέατρο από το μακρινό 1992 όταν ανέβασα στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά το πρώτο πολυθέαμα για την Μικρασιατική Ιστορία με τίτλο «Η έξοδος». Από τότε έχω κάνει πραγματικά πολλές διαφορετικές παραστάσεις, πολυθεάματα, εκδηλώσεις κι άλλα πολλά προκειμένου να μεταφέρω στους νέους τη Μνήμη της Μικρασίας. Μεγάλη στιγμή στη ζωή μου υπήρξε η παρουσίαση των μικρασιατικών μου έργων στο Συνέδριο του ΕΚΠΑ από τον Βάϊο Καμινιώτη και την Τάνια Νεοφύτου

Κ.Κ. Τι ετοιμάζεται για τη νέα σεζόν;

Α.Π. Με την Ομάδα Σίπυλον της Ένωσης Μαγνησίας Μ. Ασίας θα παρουσιάσουμε τον «Άθλιο φρουρό των ερειπίων», που αποτελείται από αποσπάσματα των «Τρωάδων» του Ευριπίδη και κείμενα δικά μου για τη Μικρασία. Με την Ομάδα Έφεσος της Πανελλήνιας Ένωσης Εφεσίων θα ανεβάσουμε το «Κουδουνοκαμπανίσματα στο δωμάτιο 39», διασκευή έργου του Φεντό, με την Ομάδα Νησλίδες του Συλλόγου Νησίου Πισιδίας θα παρουσιάσουμε τον «Ουρανοξύστη», μια επιθεώρησή μου αφιερωμένη στα 35 χρόνια του Ιωνικού Θεάτρου και με το Ιωνικό Θέατρο ετοιμάζουμε μια καταπληκτική και ιδιαίτερη πρωτότυπη παράσταση, το «Έλα πιο κοντά», ένα θεατρικό πείραμα που δουλέψαμε με τον Τάσο Τάτση.

Κ.Κ. Η δημιουργικότητα και οι νέοι άνθρωποι σας δίνουν δύναμη. Τι θα ευχόσασταν για το μέλλον;

Α.Π. Οι Δημοτικοί άρχοντες να ενδιαφερθούν περισσότερο για τον Πολιτισμό και να καταλάβουν επιτέλους πως σε κορεσμένες πόλεις σα τις δικές μας, ο Πολιτισμός και ο υγιής αθλητισμός, είναι μονόδρομος αν θέλουμε τα παιδιά μας να μεγαλώσουν σωστά και με αξίες.

Κ.Κ. Σας ευχαριστώ πολύ

—————————————————————————————————————-

Ημερομηνίες για την νέα θεατρική σεζόν

Ο ΑΘΛΙΟΣ ΦΡΟΥΡΟΣ ΤΩΝ ΕΡΕΙΠΙΩΝ : 14/9 Θήβα, 16/9 Κηποθέατρο Νίκαιας 17/9 Πέραμα
ΚΟΥΔΟΥΝΟΚΑΜΠΑΝΙΣΜΑΤΑ ΣΤΟ ΔΩΜΑΤΙΟ 39 : 20/9 Κηποθέατρο Νίκαιας
Ο ΟΥΡΑΝΟΞΥΣΤΗΣ : 23/9 Βέγγος Κορυδαλλός.
Τα ίδια έργα θα τα επαναλάβουμε από Οκτώβρη στο Γκαράζ του Πνευματικό Κέντρου Κορυδαλλού
Επίσης στο Ιωνικό Θέατρο ετοιμάζουν για το χειμώνα και το “Τάβλι” του Κεχαϊδη και ως τα Χριστούγεννα θα έχουν ολοκληρώσει μία ταινία μικρού μήκους.

ΑΝΤΩΝΗΣ Β. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ  Σύντομο βιογραφικό σημείωμα

· Γεννήθηκε και κατοικεί στη Νίκαια

· Kατάγεται από τα Βουρλά, τη Μαγνησία του Σϊπυλου και τα Μεταλλεία Ταύρου.

· Σπούδασε φωτογραφία, θέατρο και κινηματογράφο στη Ρώμη

· Είναι ο ιδρυτής και σκηνοθέτης του θιάσου Ιωνικό Θέατρο με το οποίο έχει ανεβάσει περισσότερα από 50 θεατρικά έργα από το 1990 που ιδρύθηκε στον Κορυδαλλό.

· Σκηνοθέτης στη Θεατρική Ομάδα Έφεσος της Πανελλήνιας Ένωσης Εφεσίων και στη Θεατρική Ομάδα Σίπυλον της Ένωσης Μαγνησίας Μικράς Ασίας, έχει επίσης βοηθήσει στη δημιουργία των θεατρικών ομάδων «Μικρασιατών Θήβας» και «Μελίου Μεγάρων»

· Έχει εργαστεί για μία δεκαετία με τη θεατρική Ομάδα Τρίτης Ηλικίας του Δήμου Κορυδαλλού

· Έχει εκδώσει 15 θεατρικά του έργα και 3 λογοτεχνικά από τις εκδόσεις Λεξίτυπον, Modern Times και Γκοβόστης

· Βασισμένο σε ένα θρύλο από το Μελί της Ερυθραίας, είναι το μυθιστόρημά του «Το δίχτυ στο ποτάμι»

· Το θεατρικό του μονόπρακτο «Ο λύκος και η κοκκινοσκουφίτσα που αγαπούσαν τη βροχή» έχει τιμηθεί στο θεατρικό διαγωνισμό Τόπος Θεάτρου 2015

· Τα διηγήματά του «Το Κακό και άλλες ιστορίες της νύχτας» έχουν πρωτεύσει στο διαγωνισμό του Επενδυτή το 2006.

· Το διήγημά του «Σχέδια για μια απολογία» έχει αποσπάσει το δεύτερο βραβείο στον διαγωνισμό του Καλλιτεχνείου το 2022

· Ντοκιμαντέρ του : «Μελί το ελληνοχώρι», «Ο άνθρωπος που κέρδισε τη ζωή», «Ο Ναύσταθμος Σαλαμίνας και η ιστορία του», «Το Καβείριο της Θήβας» «Νίκαια : Οι πρώτοι κάτοικοι»

· Γενικός Γραμματέας της Ένωσης Μαγνησίας Μικράς Ασίας και ιδρυτής της θεατρικής της ομάδας «Σίπυλον» μιας αμιγώς μικρασιατική Ομάδα.

· Έργα του με θέμα τη Μικρασία έχουν ανέβει από το Ιωνικό Θέατρο αλλά και από άλλους θιάσους στην Ελλάδα. Τα έργα αυτά είναι «Η Σιπυλίνα» (1992), Η έξοδος», (1992) «Νύφη-Μαρίτσα η πρόσφυγγα» (1995), «Η συνάντηση της Κασσάνδρας με τη Σμύρνα» (2000) «Ο κύκλος του χρόνου στη Μικρασία» (2003), «Μας χωρίζει μια θάλασσα»,»(2009) , «Ο καστανάς».(2019), «5 Μαρίες» (2022)

· Στο Συνέδριο του Τμήματος Θεατρικών σπουδών του ΕΚΠΑ για το μικρασιατικό θέατρο το 2022, γίνονται 2 εισηγήσεις για το έργο του = και το Ιωνικό Θέατρο από την Τάνια Νεοφύτου και τον Βάίο Καμινιώτη

· Ο Δήμος Νίκαιας Ρέντη εκδίδει το 2022 επετειακή έκδοση για τα 100 χρόνια από τη Μικρασιατική Καταστροφή με τίτλο «Τα προσφυγικά» με τρία θεατρικά του έργα