Η συγγραφέας, Σταυρούλα Βενιέρη, ομιλήτρια στο 1ο Διεθνές Τακτικό Συνέδριο για την Καλλιτεχνική Εκπαίδευση των Παιδιών με Αναπηρία, με έμφαση στη Μουσική και τις Θεραπείες διά των Τεχνών.
Διοργανωτής:
Μουσική Σχολή ΑΛΥΠΙΟΣ
Συνδιοργανωτές Φορείς:
Τμήμα Μουσικών Σπουδών Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης
Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία
Εθνική Επιτροπή για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου (ΕΕΔΑ)
Μέσα από τον έμμετρο λόγο του 5τομου έργου της «Κάθε Δικαίωμα και Ποίημα, κάθε Ποίημα και Τραγούδι» καθώς και μέσα από τις ιστορίες της για τα Δικαιώματα του Παιδιού, επιθυμεί να γίνει συνοδοιπόρος των Παιδιών με Αναπηρία στον τραχύ δρόμο που διανύουν, προσθέτοντας ένα μικρό λιθαράκι στον καθημερινό τους αγώνα, καλλιεργώντας τον σεβασμό, την ενσυναίσθηση και την καταπολέμηση κάθε μορφής διακρίσεων και αποκλεισμών.
Στηρίζει μέσα από τα μελοποιημένα ποιήματά της, όπως το τραγούδι «Μια αγκαλιά για τα παιδιά με αναπηρία», κάθε καινοτομία προς όφελός τους, πιστεύοντας στις δυνάμεις τους και τα ενθαρρύνοντάς τα να τολμούν, έτσι ώστε να υλοποιούν τους στόχους και τα όνειρά τους!
Απόσπασμα από την ομιλία της συγγραφέως:
Νιώθω ιδιαίτερα χαρούμενη αλλά και πολύ συγκινημένη που βρίσκομαι κοντά σας, στο 1ο Διεθνές Τακτικό Συνέδριο για την Καλλιτεχνική Εκπαίδευση των Παιδιών με Αναπηρία, με έμφαση στη Μουσική και τις Θεραπείες διά των Τεχνών και θέλω να ευχαριστήσω από καρδιάς, τους εκλεκτούς διοργανωτές και συνδιοργανωτές φορείς για την τιμητική αυτή πρόσκληση.
Αισθάνομαι την ανάγκη να συμβάλλω κι εγώ με τον δικό μου τρόπο στην προάσπιση των Δικαιωμάτων των Παιδιών, και ιδιαίτερα των παιδιών με Αναπηρία, έτσι ώστε να αφυπνιστούμε όλοι και να κρατήσουμε ψηλά τη σημαία του σεβασμού και της αξιοπρέπειας για κάθε παιδί.
Το βασικό μήνυμα είναι να κατανοήσουμε πως τα Παιδιά με Αναπηρία μπορούν να ξεχωρίσουν και να αναπτύξουν τη μοναδικότητά τους μέσα στο πλήθος, κερδίζοντας τη ζωή με την τόλμη και το κουράγιο που τα διακρίνουν! Κύριος σκοπός μου μέσα από τα ποιήματά μου που έγιναν τραγούδια, είναι η ενδυνάμωση της αυτοπεποίθησης και της αυτοεκτίμησης των παιδιών αυτών, καθώς και η καλλιέργεια της ενσυναίσθησης και της κατανόησης των ανθρώπων που τα περιβάλλουν.
Η μουσική προσφέρει κίνητρο και αποτελεί μία φυσική ενίσχυση! Δεν χρειάζεται τα Παιδιά με Αναπηρία να έχουν ανεπτυγμένες κοινωνικές δεξιότητες για να ανταποκριθούν σωματικά ή πνευματικά, γιατί τα μουσικά στοιχεία και η δομή της μουσικής προσφέρουν μία αίσθηση ασφάλειας και οικειότητας μέσα στο μουσικό, θεραπευτικό πλαίσιο.
Η μουσική έχει τη δύναμη να βοηθήσει να βελτιώσουν διάφορους τομείς που παρουσιάζουν ελλείμματα, όπως στην επίγνωση του εαυτού τους και του περιβάλλοντός τους, στις λεκτικές και μη λεκτικές επικοινωνιακές δεξιότητες τους, στις κοινωνικές δεξιότητες τους και στην ικανότητα να εκφράζουν τα συναισθήματά τους. Η μουσική λοιπόν, χρησιμοποιείται ως θεραπεία, δεδομένου ότι παρέχει οφέλη και βοηθάει σε μία μεγάλη αποκατάσταση τα παιδιά με προβλήματα αναπηρίας, τόσο στην κινητικότητα όσο και στο γνωστικό.
Τα παιδιά με αναπηρία είναι μοναδικά, με ξεχωριστές δυνάμεις που μας διδάσκουν θαυμαστά! Γιατί; γιατί δεν λειτουργεί η λογική τους περισσότερο από το συναίσθημά τους. Γιατί σκορπάνε αυθόρμητα και απλόχερα την αγάπη και την καλοσύνη τους. Γιατί ενθουσιάζονται, νιώθουν ευχαριστημένα με λίγα και απλά πράγματα.
Το μυστικό είναι να έχουν ανθρώπους πλάι τους που θα τα χαϊδεύουν με τρυφερότητα και θα τους συμπαραστέκονται υπομονετικά, πιστεύοντας στις δυνάμεις τους και ενθαρρύνοντάς τα να τολμούν την επίτευξη των στόχων τους!
Κι ας μην ξεχνάμε ότι η μεγαλύτερη ικανοποίηση για τα παιδιά αυτά, είναι ένα ζεστό αγκάλιασμα αγάπης και αποδοχής που γίνεται με καλοσύνη, σεβασμό και συνεργασία!
Ίσως δεν μπορούμε να κάνουμε όλο τον κόσμο να χαμογελάσει, τον κόσμο όμως των Παιδιών με Αναπηρία σίγουρα μπορούμε! Ας μην τους το στερήσουμε!
Σταυρούλα Βενιέρη
19.9.2023