ENOS: Από την Amuse η νέα καμπάνια του ελληνικού οίνου στις διεθνείς αγορές

Γράφει η Μαρία Σούρλα Δημοσιογράφος

Στην Γερμανία με δύο στάσεις – σταθμούς, στο κάστρο του 12ου αιώνα Alter Hof στην παλιά πόλη του Μονάχου και στο ιστορικό κτίριο του 1891 Arminiusmarkthalle στο Βερολίνο, ταξίδεψαν οι ελληνικοί επώνυμοι οίνοι, στα πλαίσια της επίσημης έναρξης του πρωτοποριακού διετούς προγράμματος ENOS που χρηματοδοτείται από την Ε.Ε. και εθνικούς πόρους. 

Το φιλόδοξο πρόγραμμα που βγαίνει εκτός συνόρων με τα χρώματα της Ελλάδας, στόχο έχει μεταξύ άλλων, να αναδείξει την εκλεκτή ποιότητα οίνων με Προστατευόμενη Ονομασία Προέλευσης και Προστατευόμενη Γεωγραφική Ένδειξη στα κράτη – μέλη, να προωθήσει την ελληνική παράδοση στην αμπελουργία, να θεσπίσει αυστηρότερους ευρωπαϊκούς κανόνες για την παραγωγή και εμπορία κρασιού, να εφαρμόσει πρότυπη αμπελουργία, όπου καλλιεργούνται οίνοι ενδιαφέροντος, καθώς και να ευαισθητοποιήσει την κοινή γνώμη σχετικά με τη λελογισμένη κατανάλωση. 

Σε ένα πλούσιο και διαδραστικό διήμερο στις 4 και 6 Ιουλίου 2022 αντίστοιχα, συνεντεύξεις Τύπου, VIP Lunches & Dinners και Masterclasses από τον Έλληνα Μaster of Wine Γιάννη Καρακάση, μονοπώλησαν το ενδιαφέρον επαγγελματιών του οινικού κλάδου, της γαστρονομίας, του τουρισμού και της εστίασης, στελεχών από το εμπόριο και την προώθηση οίνου, ιδιοκτητών και καθηγητών σε οινικές σχολές, διαμορφωτών κοινής γνώμης, Γερμανών δημοσιογράφων, αλλά και sommelier. 

«Ναυαρχίδα» των ποικίλων δράσεων στο εξωτερικό ήταν τα «Walk Around Tasting» με την «τυφλή» γευσιγνωσία ελληνικών οίνων ΠΟΠ και ΠΓΕ (καλυμμένες οι ετικέτες παραγωγής και προέλευσης) και τη συμμετοχή 140 ατόμων στο Μόναχο, αλλά και 100 στο Βερολίνο. Εντυπωσιακό ήταν και το VIP Dinner που παρατέθηκε σε 20 άτομα στο Βερολίνο, σε τραπέζι με μήκος 15 μέτρα, γνωστό ως «η μητέρα όλων των τραπεζιών» που εμφανίζεται στο γερμανικό Top Chef.  

Σημειώνεται ότι τις καμπάνιες προώθησης του πρώτου ολοκληρωμένου ευρωπαϊκού προγράμματος προβολής και προώθησης οίνων ΠΟΠ και ΠΓΕ σε τρίτες χώρες, έχει αναλάβει η εταιρία Αmuse, για λογαριασμό της εταιρίας συμβούλων ανάπτυξης WIN και της Εθνικής Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Αμπέλου και Οίνου (ΕΔΟΑΟ). 

Στις παραπάνω εκδηλώσεις, οι συμμετέχοντες έλαβαν ειδικό 60σέλιδο booklet στα γερμανικά, με πληροφορίες και φωτογραφικό υλικό από ελληνικά κρασιά ΠΟΠ και ΠΓΕ, χάρτες με τις εννιά ελληνικές οινικές περιοχές, press kits και αναμνηστικά δώρα. 

Επόμενες δράσεις, οι ημερίδες σε Θεσσαλονίκη, Πάτρα και Αθήνα. Πιο αναλυτικά, η εταιρία Amuse έχει προγραμματίσει ανοιχτά στο κοινό τεστ γευσιγνωσίας, στις 13 Ιουλίου στην αίθουσα ΔΕΘ «Αιμίλιος Ριάδης» στην Θεσσαλονίκη, στις 18 Ιουλίου στο Hotel Astir στην Πάτρα, αλλά και στις 20 Ιουλίου στην Τεχνόπολη, στο Γκάζι.  

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, ενημερωτικές εκστρατείες, webinars, γευσιγνωσίες εντός και εκτός συνόρων, online/έντυπες καταχωρήσεις, ραδιοφωνικά σποτ, podcasts, εκστρατείες σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ακόμη και banners σε αεροδρόμια οινοπαραγωγικών περιοχών και άλλα σημεία τουριστικού ενδιαφέροντος. 

Μαρία Σούρλα

Δημοσιογράφος

11.7.2022