«Παιδική παχυσαρκία» της παιδοψυχολόγου Μαρίας Παπουτσή

lifespeed.gr


Mαρία Παπουτσή 

 

 

Σύμφωνα με στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, 1 στα 2 παιδιά στην Ελλάδα είναι παχύσαρκα. Επιπλέον, σχεδόν τα μισά Ελληνόπουλα βρίσκονται κάτω από το όριο του ενδεδειγμένου χρόνου ημερήσιας σωματικής δραστηριότητας (1 ώρα την ημέρα). Το 14% των παιδιών στην Ελλάδα ξεπερνά τις 2 ώρες καθιστικών δραστηριοτήτων ανά ημέρα, με το ποσοστό αυτό να αυξάνει με την αύξηση της ηλικίας.

Λόγοι που οδηγούν στην παιδική παχυσαρκία:

Ο βασικός λόγος που οδηγεί στην παιδική παχυσαρκία είναι ένας: κακές διατροφικές συνήθειες. Τα φρούτα και τα λαχανικά λείπουν όλο και πιο πολύ από το τραπέζι μας. Το σπιτικό φαγητό αντικαταστάθηκε από το πρόχειρο και «γρήγορο». Η φυσική δραστηριότητα μειώνεται συνεχώς. Το 77% των παιδιών δεν τρώει ποτέ με τους γονείς του και παράλληλα περνάει πολλές ώρες μόνο του στο σπίτι. Έτσι το φαγητό του δεν ελέγχεται από τους γονείς ούτε ως προς την ποιότητα ούτε ως προς την ποσότητα. Μεγάλο ρόλο στο πρόβλημα παίζει και η τηλεόραση.

Τρόποι αντιμετώπισης:

– Παραδεχτείτε το πρόβλημα. Προγραμματίστε σωστά τη διατροφή του παιδιού. Είναι απαραίτητη η κατανάλωση πολλών γευμάτων μέσα στη μέρα : πρωινό, δεκατιανό, μεσημεριανό, βραδινό.

– Καθιερώστε τη συνήθεια του πρωινού. Τα κυρίως γεύματά του πρέπει να είναι πλήρη. Πάντα να συνοδεύονται από λαχανικά και να περιέχουν ποικιλία θρεπτικών συστατικών, πρωτεΐνες (ψάρι, κοτόπουλο, μοσχάρι, χοιρινό), υδατάνθρακες (ψωμί, ζυμαρικά, όσπρια, λαδερά), λίπος (κυρίως ελαιόλαδο).

– Αυξήστε τα φρούτα και τα λαχανικά στο καθημερινό του διαιτολόγιο και προτιμήστε τους χυμούς φρούτων και λαχανικών, αντί για αναψυκτικά.

– Αποφύγετε να συζητάτε για τις απαγορευμένες τροφές. Απλώς περιορίστε τις. Μόνο έτσι θα του γίνει συνήθεια και όχι εμμονή. Ένα παιδί που έχει στερηθεί κάτι μπορεί να το αποζητήσει με λαχτάρα όταν εσείς δεν θα είστε μπροστά.

– Επιλέξτε πιο υγιεινά σνακ.

– Μειώστε τη συχνότητα κατανάλωσης έτοιμου φαγητού.

– Κάντε την άσκηση «μέλος» της οικογένειας.

– Δώστε το καλό παράδειγμα.

– Περιορίστε την ώρα που περνάνε τα παιδιά μπροστά στην οθόνη της τηλεόρασης, του ηλεκτρονικού υπολογιστή και των ηλεκτρονικών παιχνιδιών.

– Μάθετέ το να πίνει νερό.Τα παιδιά όταν διψάνε πίνουν συνήθως αναψυκτικά. Συνηθίστε το να ξεδιψάει με νερό, χυμούς (100% φυσικούς) και γάλα χαμηλών λιπαρών.

– Μη χρησιμοποιείτε το φαγητό για τιμωρία ή ανταμοιβή. Το να στερείτε το φαγητό από το παιδί θα έχει ως αποτέλεσμα να τρώει οτιδήποτε και οποτεδήποτε βρει την ευκαιρία.

– Θηλάστε κατά την περίοδο της εγκυμοσύνης .Σύμφωνα με έρευνες, ο μητρικός θηλασμός ελαττώνει κατά 20-40% τις πιθανότητες του παιδιού να γίνει παχύσαρκο αργότερα.

– Προσπαθήστε να τρώτε όσο γίνεται συχνότερα όλοι μαζί. Αν δει το γεύμα ως μια ευκαιρία για ανταλλαγή απόψεων και συζήτηση με τους γονείς, τότε το φαγητό θα γίνει γι’ αυτό μια ευχάριστη διαδικασία και όχι μια ώρα γεμάτη στρες.

Μαρία Παπουτσή

M.Sc. Ψυχολογός-Παιδοψυχολόγος-Ψυχοθεραπευτής

22.11.2020
Τελευταία τροποποίηση στις Κυριακή, 22 Νοεμβρίου 2020 16:12

Προσθήκη σχολίου

Σιγουρευτείτε πως έχετε εισάγει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες με το σύμβολο (*). Ο κώδικας HTML δεν επιτρέπεται.

Copyright © 2011-2017 lifespeed.gr

cpr certification online
cpr certification onlinecpr certification onlinecpr certification online
CPR certification onlineCPR certification onlineCPR certification online